רישוי עסקים פתח תקווה: פתיחת עסק באם המושבות

רישוי עסקים פתח תקווה
נועה אזולאי, אפריל 2, 2024
נועה אזולאי, אפריל 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

מתכננים הקמת עסק באם המושבות? כדאי שתכירו את הדרישות של המדינה ושל מחלקת רישוי עסקים פתח תקווה.

הוצאת רישיון הוא תנאי בלתי נפרד מהקמת עסק על פי חוקי מדינת ישראל. מכאן עולה השאלה, האם כל עסק חייב ברישיון? ובכן אם סוג עסק שברצונכם להקים נמצא ברשימה של רשימת העסקים המפורטת בתוך צו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי) התשובה היא כן. ספויילר? רוב העסקים נמצאים ברשימה, לכן סבירות גבוהה מאוד שגם העסק שאתם מעוניינים להקים בפתח תקווה נדרש לכך. אך איך בכלל מוציאים רישיון בשביל העסק, מהן הדרישות של מחלקת רישוי עסקים פתח תקווה, ומהם הדברים שחייבים לקחת בחשבון? קיבצנו עבורכם את כל המידע החשוב. נצא לדרך.

רישוי עסקים פתח תקווה: כן תוציאו רישיון 

שלב ראשון

יש להגיש בקשה לבדיקה מקדמית. מה המשמעות של הדבר? ובכן, כדי לוודא שהעסק שלכם עומד בקריטריונים והדרישות של הרשות המקומית, עליכם לבקש מידע מקדמי שמפרט את כל הדרישות הן מבחינת סוג החלל, תנאים, תוכנית בטיחות אש וכן הלאה. יש לציין שתמיד מומלץ להיפגש עם נציג של מחלקת רישוי עסקים של הרשות המקומית כדי לוודא באופן יסודי מהן הדרישות ולאילו גופים עירוניים יש לפנות. רק לאחר הגשת הבקשות אל הגופים הרלוונטיים (כגון משרד הבריאות, מהנדס העיר ואחרים)  תינתן תשובה בתוך 30 יום באם ניתן להתקדם בתהליך להוצאת רישיון עסק.

שלב שני-הגשת תוכנית עסק

בשלב זה יש להגיש למחלקת רישוי עסקים פתח תקווה תוכנית עסק שהינה עונה על כלל הדרישות וההנחיות, הן של המדינה והן של עיריית פתח תקווה. התוכנית נדרשת להכיל טבלת ייפוי כוח, אישורים חתומים לתוכנית, תרשימי סביבה, מפה מצבית, בקשה לשימוש חריג ועוד. מטרת הגשת תוכנית היא קבלת אישורים חיוניים, כמו אישור כיבוי אש לעסק מהגופים השונים של הרשות העירונית פתח תקווה. תוכנית העסק חייבת לכלול בקשה לשימוש חריג, פרטי זיהוי תרשימי סביבה, ייפוי כוח, מידע כללי על העסק, מערכת סניטרית של העסק מפה מצבית טבלת אישורים, ורישומים הנדסיים (לרבות מקומות חניה, מערכת נידוף וכן הלאה.

שלב שלישי- הגשת בקשה למחלקת רישוי עסקים פתח תקווה

בשלב זה עליכם להגיש בקשה פורמלית למחלקת רישוי עסקים פתח תקווה. המסמכים הנדרשים להגשה הם: טופס הבקשה לרישיון עסק, תוכנית עסקית חתומה ומאושרת, תוכנית בטיחות אשר נחתמה על ידי יועץ בטיחות אש, ומתאימה להנחיות המידע המקדמי, שובר אישור לתשלום האגרה הרלוונטית, חוזה השכירות המעודכן והחתום, מספר החוזה של הארנונה, צילום של תעודת הזהות של בעל העסק וכן תעודת ייפוי כוח (במידה ויש צורך). לאחר הגשת כל המסמכים הנ”ל למחלקה, התהליך יתחיל ותוך פרק זמן של כ-21 יום תקבלו תשובה רשמית מהעירייה. בתשובה תוכלו לראות האם הבקשה שלכם אושרה, ובמקרה של דחייה, תוכלו להתעניין למה הבקשה נדחתה ומהם השלבים הבאים.

שלב רביעי- הנפקת רישוי עסקים פתח תקווה

זהו השלב האחרון של התהליך ובו סופסוף מנפיקים רישיון עסק. ראוי לציין כי קבלת הרישיון מחייבת אתכם להמשיך ולציית לדרישות ולתנאים. כלומר, גם לאחר שהרישיון הוענק, עליכם להימנע מכל פעולה או פרקטיקה שעשויה להפר את התנאים והדרישות שהיוו תנאי יסוד לקבלת הרישיון.

ליצירת קשר עם אגף רישוי עסקים פתח תקווה:

רח​וב: בר כוכבא 63, פתח-תקוה

מרכז מידע ושירות: 03-9113430

דוא”ל:  rishuy-asakim@ptikva.org.il

​קבלת קהל ושעות פעילות: ימים א’, ג’, ה’ בין השעות: 08:30-12:00

יום ג’ בין השעות: 16:00-18:00

ימים ב’, ד’ – אין קבלת קהל

האם למחלקת רישוי עסקים פתח תקווה יש תנאים ודרישות ייחודיות?

ובכן, לכל רשות מקומית יש את הזכות על פי חוק לדרוש תנאים נוספים מתוך חוק רישוי עסקים. לדוגמא, עיריית פתח תקווה דורשת היתר מיוחד להעמדת כסאות או שולחנות ברחוב,  הפרדת סוגי פסולת, היתרים מיוחדים לשילוט העסק באזורים עירוניים, הקפדה על ניקיון המדרכה בחזית העסק, שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות, איסור על הוצאת סחורה לשטח עירוני ללא היתר,  איסור על הקמת עסקי רוכלות חדשים בשטח שיפוטה של העיר פתח תקווה, וכן הלאה. חשוב לוודא מהן הדרישות הייחודיות של עיריית פתח תקווה ויש לדעת כי העירייה מורשת לבצע אכיפה על הפרת תנאים ודרישות אלו.

סיוע של מומחים מובילים בתחום רישוי עסקים

בדיוק בשביל להוציא רישוי עסקים פתח תקווה קיימת חברת “נועה כיבוי ורישוי”. כאשר מדובר בתהליך המורכב של הוצאת רישוי, מאוד קל ללכת לאיבוד בבירוקרטיה הרבה ולבזבז זמן יקר תוך כדי. החדשות הטובות אתם לא צריכים לעשות את זה לבד. עם הניסיון רב שנים של “נועה כיבוי ורישוי”,  צוות המומחים של החברה יספק לכם את הידע הנדרש, המומחיות, והתמיכה לאורך כל התהליך – החל מהייעוץ הראשוני, דרך הדרכות כיבוי אש וההגשות השונות, ועד לקבלת הרישיון הרצוי. הבטחת התוצאה היא כמובן באחריותנו.

לקבלת מידע נוסף, כמו גם תשובה לשאלה מי צריך רישיון עסק, “נועה כיבוי ורישוי” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום. בואו נצא לדרך.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן