רישוי עסקים ירושלים: פתיחת עסק בעיר הבירה של ישראל

רישוי עסקים ירושלים
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

חושבים לפתוח עסק העיר הבירה? לשם כך אתם צריכים רישוי עסקים ירושלים. אך כיצד תעשו זאת ומה חשוב לקחת בחשבון רגע לפני שאתם לוקחים צעד קדימה? כל התשובות לפניכם.

בהיותה עיר מורכבת, עיריית ירושלים מעוניינת תחילה לוודא כי עסקים שמעוניינים להיפתח בעיר אכן מתאימים לירושלים, ולשם כך היא דורשת לבצע מספר בדיקות מקיפות מול מחלקת רישוי עסקים ירושלים. במילים אחרות? עסקים הנכללים באחת מעשר הקטגוריות המחייבות רישיון עסק, לפי חוק הרישוי בישראל, מחויבים במקביל להתחיל את ההליך הבירוקרטי גם אל מול הרשות המקומית, במקרה הזה- ירושלים.

מהו תהליך הוצאת רישוי עסקים ירושלים?

שלב ראשון: תכנון ומידע מקדמי

בשלב זה היזם נדרש להגיע אל המחלקה לקבלת רישוי עסקים. מטרת הפגישה היא שנציג העירייה יפרט את כל המידע הדרוש כמו מי צריך רישיון עסק ובדגש את המידע הרלוונטי לעסק שברצונכם להקים. כמו כן, באתר האינטרנט של העירייה תוכלו למצוא טופס בקשה לרישיון עסק וטופס בקשה לפתיחת ההליך מול כל גורמי הרישוי במקביל. לאחר שתגישו את הבקשות לגופים המתאימים (על פי ההנחיות הנציג הרשמי), יישלח אליכם מידע מקדמי (תוך 30 יום!) שיפרט את כלל דרישות הרשויות לעסק.

שלב שני: הצגת תוכנית עסק במחלקת רישוי עסקים ירושלים

שלב זה הוא קריטי להוצאת רישיון והוא מתמקד בהוצאת תוכנית עסק מפורטת שתואמת בקפידה להנחיות ודרישות של מחלקת רישוי עסקים ירושלים. תוכנית העסק חייבת לכלול בקשה לשימוש חריג, פרטי זיהוי תרשימי סביבה, ייפוי כוח, מידע כללי על העסק כמו אישור כיבוי אש לעסק, מערכת סניטרית של העסק מפה מצבית טבלת אישורים, ורישומים הנדסיים (לרבות מקומות חניה, מערכת נידוף וכן הלאה). יש לציין כי העיירה דורשת חמישה עותקים של תוכנית העסק מרוכזים לגיליון פלוס תרשים סביבה (בקנה מידה 1:1250) ומפה מצבית (בקנה מידה 1:250) כאשר עליהם מודגש מיקום העסק שלכם.

שלב שלישי: הגשת בקשה

בשלב זה בעלי העסק נדרשים להגיש למחלקה בקשה מסודרת לרישוי העסק, והבקשה צריכה לכלול טופס הגשת בקשה לרישיון חתום, תוכנית עסק חתומה ומאושרת, תוכנית בטיחות אש העונה להוראות המידע המקדמי, שובר אישור לתשלום האגרה, ומסמכים נוספים כגון חוזה שכירות חתום, מס’ חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח וכדומה. לאחר הגשת כל המסמכים תישלח תשובה תוך 21 יום לגבי אישור המשך טיפול בבקשה, או לחילופין דחייה מנומקת.

שלב רביעי ואחרון: הנפקת רישוי עסקים ירושלים

במידה ואושרה הבקשה, בשלב זה המחלקה תנפיק רישיון עסק. זהו למעשה מהווה את אישור פעילות העסק אך גם מסמך המחייב את בעלי העסק לעמוד בתנאים ובדרישות הן של הרשות המקומית והן של מדינת ישראל.

ליצירת קשר עם האגף:

קבלת קהל: ימים ראשון, שני, רביעי, חמישי בין השעות 8:30 עד 11:30בזימון תור בלבד!
לזימון תור לאגף קידום עסקים – לחצו כאן

כתובת: אגף קידום עסקים, עיריית ירושלים, כיכר ספרא 10, ירושלים 94141

מענה טלפוני: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:30-11:30 ו 14:00-15:00  02-6296843 

האם קיימות דרישות או נהלים ייחודיים במחלקת רישוי עסקים ירושלים?

אכן כן, עיריית ירושלים דורשת מבעלי עסק לעמוד בהנחיות מקומיות המפורטות באתר העירייה הנובעות מתוך חוק רישוי עסקים. ההנחיות כוללות סגירות חורף ואישורי בטיחות לעסקים עם גורמי סיכון, הקמת קופות צדקה ומתקנים לאיסוף תרומות במרחב הפרטי בלבד, הוצאת סחורה אך ורק בצמידות לבית העסק (כאשר יש בסוך כל יום להשיבה פנימה), מתקן אחד בלבד לגלויות לכל עסק (וגם רק לאחר אישור!).מעבר לכך לפעולות הבאות דרוש אישור מיוחד: פריסת שולחנות וכיסאות בשטח חיצוני, הוצאת מתקנים למכירת מזון ומשקאות, הוצאת מתקנים למכירת פרחים.

תנו לנו לעזור לכם בהליך רישוי עסקים

החברה המובילה בישראל בתחום רישוי עסקים ירושלים וכן יועץ בטיחות אש היא “נועה כיבוי ורישוי”. עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה בשוק הישראלי, החברה ליוותה מאות עסקים מגוונים ברחבי הארץ, וזכתה למוניטין של אמינות, מקצועיות ושרות לקוחות מצטיין. צוות החברה המורכב ממומחים ברמה הגבוהה ביותר, מבין את הפרטים העדינים של התהליכים הבירוקרטיים ואת הדרישות הייחודיות של כל רשות מקומית בארץ, וכן מתמחה בתהליך הבירוקרטי של הוצאת רישוי עסקים בירושלים.  אם אתם מחפשים מומחים מובילים שיסייעו לסייע לכם לצלוח את האתגרים הבירוקרטיים במהירות, “נועה כיבוי ורישוי” היא הכתובת.

לקבלת מידע נוסף, “נועה כיבוי ורישוי” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום. בואו נצא לדרך.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן