שרותי רישיון עסק

יעוץ סיוע וליווי מקצועי לקבלת רישיון עסק מול הגורמים המתאימים.
הניסיון והמקצועיות שצברנו לאורך השנים יקצר לך את תהליך רישוי העסקים, יחסוך לך כסף ויפנה לך יותר זמן לגדילת העסק שלך, מבלי להתעסק בטפסים ובירוקרטיה.

האם אני צריך רישיון עסק?

  1. אנו נבצע בדיקה לפי צו רישוי עסקים ולפי שיוך העסק לקטגוריה ובדיקה אם העסק שלך נמצא בה.
  2. נקבל את האישורים של הגורמים המתאימים. לדוגמא עסקים בתחום הבריאות, החקלאות, אירוח ולינה, נופש, שמחות ואירועים, בתחום המזון.

רישוי עסקים
חותמת אישור נועה כיבוי ורישוי
נועה אזולאי
תוכנית אדריכלית לרישיון עסק Bg
01 8

תכנית אדריכלית לרישיון עסק

עסק טעון רישוי נדרש בהגשת בקשה לרשות המקומית ולהסדרתו בתהליך בירוקרטי המצריך ידע מקצועי אדריכלי, כחלקי מהליך זה נדרש הלקוח, או מיופה כוחו (אדריכל, מהנדס) להגיש תכניות בפורמט רישוי עסקים במספר העתקים הנדרש על ידי הרשות המקומית, המכילה את כל הנתונים הנדרשים על פי תקנות רישוי עסקים. התכנית מתבצעת לאחר ביקור בבית העסק וביצוע מדידות. התכנית בנויה מכמה חלקים ובהם דף פרטי העסק, תכנית סביבה ומגרש, סימון קווי מים ופחי אשפה, חניות וכו, תוכן תכנית אדריכלית מבט על בקנ"מ 1:100 עם חתך אורך ורוחב, וגם לבתי אוכל תוכן תכנית מפורטת בקנ"מ 1:50 הכוללת פרשה טכנית המספרת על העסק. על בעל העסק לקיים את המתוכנן בתכנית לפי דרישות התקנות כגון משרד הבריאות, תמ"ת, הנדסה משטרה, כיבוי אש וכו'..
מדידות לרישיון עסק
02 8

מדידות AS MADE לרישיון עסק

מיועד לעסק שאין לו תיעוד אדריכלי למבנה. המדידה מתבצעת על ידי מודד מוסמך המונחה מקצועית וטכנית בכל הנדרש לתיעוד מושלם של המבנה לצורך הגשת בקשה לרשות המקומית.
לאחר ביצוע המדידות הכלליות כולל חצרות ושטחים ציבוריים שהם חלק בלתי נפרד מהעסק וחשובים לתיעוד בתכנית, יתבצע סיור על ידנו לאיסוף נתונים מהשטח והטמעת כל הנדרש לנו לשם הכנת תכנית אדריכלית בפורמט רישוי עסק, נבדוק קווי מים לחיבור רשת, קיום מז"ח במידת הצורך, מפריד שומן, שעון מים, פחי אשפה, בלוני גז, חניות, שערים אחסנה חיצונית ו/או שרותים מופרדים או מחוברים לעסק, כך נקבל תמונה ברורה ונציג את האלמנטים בתכנית ההגשה לרשות.
ליווי עד קבלת רישיון
03 8

ליווי לרישיון עסק עד לקבלת רישיון

לאחר הגשת בקשה לרישיון עסק ברשות, במספר העתקים, מתקיים אימות נתונים, קליטת הבקשה, תשלום אגרת רישוי שמתעדכן מדי פעם, והפצה לגורמי הרישוי הרלוונטיים לכל עסק ועסק לפי הפריט רישוי שלו, בחברתנו תקבל טיפול מול כל גורמי הרישוי – הנקראים תחנות רישוי. זוהי פניה לגורם רישוי - אשר מועברת דרך הרשות לכל גורם (תחנה) לבוא לביקורת בעסק, כל אחד בהקשר שלו, כולל משלוח העתק של תכנית האדריכלית שהוגשה. הגורמים המאשרים הרלוונטיים לכל עסק לפי ייעודו הם: הנדסה (בדיקת התאמה לשימוש לפי תב"ע והיתר), מפקח בניה – בודק התאמה לתכנית העסק שהוגשה, כיבוי אש, משרד הבריאות, משטרה, משרד התמ"ת (הכלכלה), איכות הסביבה, נגישות לעסקים.
תקבלו מאיתנו הנחיות לפני ביקורות, באמצעות ידע ומענה מקצועי לטיפול שוטף שצברנו במהלך השנים בעזרה ללקוחות שלנו, נוכל לזרז את הטיפול בבקשה לרישיון עסק.
Tools
04 8

בדיקת התכנות נכס רישיון עסק

בדיקת התכנות חשובה ומומלצת, לפני כל סגירת חוזה שכירות ארוך טווח, בדיקה מקדימה של העסק מציגה נתונים בזמן אמת שאכן הנכס מתאים לדרישה ולצורך. לדוגמא: בית קפה – האם לפי תב"ע והיתר מותר במקום זה עסקים מסוג מזון. צריך לבדוק האם הנכס מתאים ליעוד, האם יש צורך בשימוש חורג, האם אוכל לקבל אישור לכך מהעירייה, האם יש חריגות בניה שונים בעסק כגון, גגות, מחסנים, בניה ללא היתר, גלריות וכיו"ב, בדיקת הסטוריה משפטית של הנכס, נוסח טאבו. בנושאי בטיחות אש לפעמים יש צורך בהשקעה שהלקוח לא לקח בחשבון מבחינת מערכות כיבוי שאינן מתאימות, או שלא קיימות בסוג השימוש לנכס שהוא רוצה לשכור/לרכוש, ונדרש בהוצאה כספית גדולה – כגון מתזים, ומערכות שחרור עשן ועוד.
לחברתנו הידע המקצועי לבדוק דברים אלו מבעוד מועד ולהכין בדיקת היתכנות בנושאי כיבוי ורישוי עסק
רשיון עסק שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא
רישיון עסק

ובכן, מעבר לכך שרישיון עסק הוא דרישה משפטית, והפעלת עסק ללא רישיון יכולה להביא להשלכות חמורות כמו קנסות משמעותיים, סנקציות, ואף לסגירתו, לרישיון עסק יש גם יתרונות רבים נוספים ומהותיים שחשוב לקחת בחשבון. ראשית, רישיון מבטיח שהעסק מקיים תקנות בטיחות ובריאות, מה שמגן על בעלי העסק, צוות העובדים, הלקוחות, והסביבה. בנוסף לכך, רישיון עסק מעיד על אמינות, מקצועיות, ואיכות השירות והמוצרים, ולקוחות רבים נוטים לסמוך יותר על עסקים בעלי רישיון מה שמביא ליותר לקוחות נאמנים וכמובן הכנסות. לא פחות חשוב, רישיון עסק יכול לפתוח דלתות למגוון הזדמנויות עסקיות, כולל גישה למענקים ולהלוואות עסקיות, שזה שלעצמו דבר מאוד משמעותי בתהליך של הקמת עסק. מיותר לציין שרישיון עסק נותן לך הגנה משפטית ומסייע לוודא שהעסק שלך פועל בהתאם לכל החוקים והתקנות הרלוונטיים, מה שמפחית את הסיכון לפניות משפטיות ותביעות. בשורה תחתונה? השקעה ברישיון עסק היא השקעה בעתיד העסק.
נועה כיבוי ורישוי נותנת שירותי ייעוץ וליווי לקבלת רישיון לעסק שלך, אנחנו נדאג לרישיון כדי שאתה תהיה פנוי לטפח את העסק שלך
על מנת לדעת מי צריך רישיון עסק, תוכלו לברר זאת בכמה דרכים. אפשרות ראשונה היא באמצעות התקשרות למשרדנו ונבדוק עבורך לגבי רישיון עסק. האפשרות השנייה היא לבדוק בצו המעודכן האחרון. בתוכו קיימת טבלה לפי נושאים:

קבוצות רישוי – כגון: מזון , מסחר, דלק, אחסנה, מרפאות וכו… שם תוכל למצוא תשובה אם העסק שלך מתאים לאחד מהסעיפים, לעיתים יש פרמטרים שהינם משתמעים לכמה פרשנויות ואם תתקשה נשמח לעזור לך בכך.
בדיקת התאמה ותכנון: תחילה יש לבדוק מי צריך רישיון העסק ואיזה סוג הוא צריך. במקרים רבים מומלץ להיעזר באיש מקצוע כגון עו”ד, יועץ עסקי, מומחה לרישוי עסקים וכדומה. לפיכך משתנה בהתאם לסוג הייעוץ. הגשת בקשה לרישיון עסק: שלב זה מורכב מתהליך מילוי טפסים ואספקת מסמכים נדרשים כאשר העלות תלויה בעלות הטפסים והשירותים הנלווים. לאחר מכן יש להגיש את הבקשה ביחד עם הטפסים לרשות המקומית. ביצוע בדיקות ואישורים נדרשים: במקרים שונים ייתכן ויהיה לבצע בדיקות בטיחות, סניטריות, ואחרות בהתאם לסוג העסק, והעלות שלהן תלויה בסוג הבדיקות ובתמחור של הגופים המבצעים אותן. אישור הרשויות המקומיות: במידה והרשויות המקומיות ימצאו כי העסק עונה על כל הדרישות ותקנות התכנון והבנייה, יינתנו האישורים הנדרשים. לתשומת ליבכם, העלויות כוללות גם תשלומים עבור אישורים אלה. קבלת הרישיון ותשלום רישיון עסק: לאחר אישור כל השלבים וקבלת רישיון עסק, תידרשו לשלם עבור הרישיון. כפי שציינו עלות מחיר רישיון משתנה לפי סוג העסק ועל סמך התמחור של הרשות המקומית שהעניקה לכם אותו. ראוי לציין: במקרים שבהם נדרשים שיפוצים, שינויים או התאמות אחרות במקום העסק על מנת לעמוד בדרישות הרישוי, ייתכנו עלויות נוספות הכרוכות בתהליך זה.
חייבים לעשות בדיקת היתכנות לפני החתימה על חוזה! – ישנם המון דברים שצריכים להילקח בחשבון לפני הליך כזה, גם בדיקת היתכנות כלכלית, גם מבחינה היסטורית של המקום, וחשוב מאוד התאמת המקום ליעוד שלו, לעיתים אנשים שוכרים מקום לטווח ארוך בלי לדעת שאין אפשרות בכלל לקיים עסק מסוג זה במקום, ואז נוצרת בעיה שלעיתים אפשר לפתור בכמה צורות, ולעיתים בכלל לא. בדיקת ההיתכנות מגנה עליכם ומונעת זמן מיותר וכספים על רכישת נכס שייתכן שאינו מתאים.
במשרדנו תוכל לקבל יעוץ מבעוד מועד על המערכות כיבוי המתאימות לעסק שלך לפי ייעודו ולקבל את כל המידע הנדרש למערכות שתידרש להתקין בעסק כדי לקבל רישיון עסק. בן היתר תוכל לדעת אם זה כדאי כלכלית, אולי כדאי לשקול לקחת מקום שכבר קיימות בו מערכות כאלו, או שישנן מערכות שלא מתאימות ויש צורך בהחלפתן דבר המצריך חישוב מראש. השאירו פרטים ונחזור אליכם עם תשובה מדוייקת לעסק שלכם.
נתחיל ונאמר שלסוג העסק יש השפעה מרכזית על המחיר כיוון שלעסקים בעלי סיכון גבוה יותר, כמו מסעדות או מפעלים, ידרשו יותר אישורים ובדיקות, מה שמעלה משמעותית את העלויות. בנוסף, גם למיקומו של העסק יש תפקיד בתמחור וזאת כיוון שרשויות מקומיות שונות לעיתים דורשות תעריפים שונים עבור רישוי. פקטור משמעותי נוסף הוא גודל העסק. עסקים גדולים יותר עלולים להיות מחויבים בתשלומים גבוהים יותר משום שהם דורשים בדיקות מקיפות יותר ואישורים נוספים שאינם נדרשים בעסקים קטנים. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון עלויות נוספות הקשורות לשיפוצים או שינויים שיש לבצע במקום העסק כדי לעמוד בתקנות, ולצידן ישנן גם עלויות עקיפות, כגון הזמן המושקע בהתמודדות עם הבירוקרטיה. כך או כך, חשוב מאוד להיות מודעים לעלויות השונות ולהכניס אותן מראש לתוך התכנון הכלכלי.

איך תדעו מי צריך רישיון עסק?

סוגי עסקים רבים מחויבים לקבל רישיון עסק כדי לפעול. איך תדעו מי צריך רישיון עסק ומהו ההליך לקבלתו? כל התשובות בהמשך! 

פתיחת עסק כרוכה בלא מעט בירוקרטיה. יש לפתוח תיקים במס ערך מוסף, במוסד לביטוח לאומי ובמס הכנסה ולצד כל אלה, בחלק מהמקרים, יש צורך גם ברישיון עסק, לעסק אותו אתה רוצה להקים, מהרשות המקומית.

הפעלת עסק ללא רישיון, כאשר הוא נדרש, מהווה עבירה פלילית, שעלולה לגרור לסגירת העסק וגם עמידה לדין פלילי, קנסות ועונשי מאסר.

מהו רישיון עסק?

רישיון עסק ניתן לעסק הנדרש, נועד להגן על שלום הציבור ממפגעי תברואה ובטיחות בבתי עסק. הרישיון ניתן לעסק שעמד בדרישות, בהתאם לסוג הפעילות. בעל העסק נדרש על פי החוק להציג את תעודת הרישיון במקום בולט בעסק, כדי להבטיח ללקוחות שביצע את הנדרש בתחומי אבטחת המבנה, אמצעי כיבוי אש, תנאי תברואה, מניעת מטרדים סביבתיים וכדומה.

מי צריך רישיון עסק- הרשימה המלאה

רשימת סוגי העסקים המחויבים ברישיון עסק, מופיעה בצו רישוי עסקים מעודכנת ליולי 22, אך לפני פתיחת כל עסק או שינוי בעסק קיים, או העברת בעלות, יש לבדוק באגף לרישוי עסקים ברשות המקומית, האם נדרש רישיון ובמה כרוכה הוצאתו.

רשימת העסקים הנדרשים לרישוי כוללת כאלה הפועלים בתחומים רבים, בהם הבריאות, המזון, המסחר, הרכב והאנרגיה, החקלאות, הנופש והספורט, האירועים, התעשייה והמלאכה, השמירה והאבטחה ועוד.

לא נדרשים לרישיון עסק, בעלי עיסוק חופשי בעיקר כגון: משרדי רואי חשבון ועורכי דין, גני ילדים פרטיים ועסקים בתחום ההלבשה וההנעלה, כלי הבית, הספרים ומכשירי הכתיבה – חנות עד 800 מ”ר. גם שינוי בעסק קיים, מחייב בקשה לרישיון. מדובר בשינויים כמו החלפת שם החברה, שינויים במבנה העסק, בשטחו או בסוג העיסוק, החלפת הבעלות על העסק, הצטרפות או פרישה של שותף, פטירת בעל עסק וכו, הכנסת מנהל קבוע לעסק, או מכירת הזכויות לחברה אחרת.

רישוי עסקים
רישיון עסק

סוגי רישיונות עסק

רישיון לעסק יכול להיות מוגדר כרישיון לצמיתות, כרישיון תקופתי, כרישיון זמני או כהיתר זמני, כשההבדל העיקרי ביניהם, הוא התוקף. רישיון לצמיתות נמצא בתוקף כל עוד רשות הרישוי לא ביטלה אותו.

רישיון תקופתי תקף למשך שנה עד חמש שנים ומחייב חידוש. רישיון זמני הוא רישיון המוגבל לפחות משנה, היתר זמני הוא ניתן לשנה לכל היותר, להפעלת עסק שאמור לקבל רישוי בעתיד.

ממי נדרשים אישורים לרישיון עסק?

להוצאת הרישיון, יש להגיש בקשה ליחידה לרישוי עסקים ברשות המקומית, בצירוף מסמכים ואישורים, בהתאם לדרישות הספציפיות.

הליך הרישוי מחייב לעיתים הוצאת רישיונות או היתרים נוספים, כמו היתר בנייה (אם נדרשים שינויים במבנה), היתר לשימוש חורג (אם השימוש המבוקש אינו תואם את היתר הבניה או תוכנית המתאר של האזור), היתר רעלים (אם בית העסק משתמש ברעלים וחומרים מסוכנים) ועוד.

משרד הרישוי העסקים יעביר את הבקשה לגורמים הרלוונטיים, אם אלה גורמי רישוי עירוניים כמו הוועדה לתכנון ובנייה, רשויות הביוב והמים, התברואה, איכות הסביבה, ההנדסה ועוד, או גופים ממשלתיים כמו המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד הבריאות, משרד התמ”ת, משטרת ישראל ושירותי הכבאות.

 

הליך הוצאת רישיון עסק

את קבלת המידע, הכנת מסמכי הבקשה לרישיון ויצירת הקשר עם היחידה לרישוי עסקים, ניתן לבצע בצורה מקוונת בחלק מהרשויות בארץ. הגשת טופס הבקשה כרוך בתשלום אגרה של כמה מאות שקלים נכון להיום 340 שח. לבקשה יש לצרף מסמכים, כמו תרשים של העסק וסביבתו, תוכנית הנדסית בפורמט רישוי עסקים, של העסק חתומה על ידי בעל מקצוע מורשה, ואישור על תשלום האגרה.

הבקשה והמסמכים ייבחנו על ידי היחידה לרישוי עסקים ברשות וזו תנפיק אישור להגשת הבקשה במועד. לאחר מכן, תועבר הבקשה לגורמים המאשרים הרלוונטיים, לקבלת האישורים.

בשלב הבא, היחידה מרכזת את המידע, חוות הדעת והתנאים של הגורמים המאשרים ומעבירה תשובה למגיש הבקשה, בתוך 21 יום. אם התשובה חיובית, יונפק רישיון העסק. אם היא נדחית, יימסרו הנימוקים לכך ובעל העסק יוכל לערער, או להמשיך בהליך תוך כדי תיקוני  הליקויים המופיעים כל אחד בתחומו,  לאחר התיקונים הנדרשים.

חברה לרישוי עסקים

בעסק שפעילותו אינה מורכבת, בקשת הרישיון יכולה להיות הליך פשוט יחסית, שניתן לבצע לבד. במקרים אחרים, המצריכים אישור של מספר רב של גורמים ובירוקרטיה רבה, מומלץ להסתייע בחברה לרישוי עסקים, המספקת ליווי וסיוע לאורך כל התהליך ומבטיחה לכם חיסכון בזמן ובהתרוצצויות.

הליווי מתחיל מייעוץ ראשוני ללא תשלום, לבדיקה האם העסק מחויב ברישיון עסק, ממשיך דרך הגשת הבקשה והאישורים ועבודה מול הגורמים המאשרים ומגיע עד לקבלת רישיון העסק המיוחל.

לפרטים נוספים אודות רישיון עסק התקשרו עוד היום לצוות המומחים של חברת נועה כיבוי ורישוי 054-6638255 ותקבלו הכוונה וייעוץ מקיף בתהליך קבלת רישיון עסק, בהצלחה!

זקוקים לייעוץ מקצועי
בנושא רישוי עסקים?

במשרדנו תוכלו לקבל שירות מקיף בכל נושא רישוי עסקים מתכנון עסק בהקמה, הגשת תכניות, ועד ליווי מלא עד קבלת רישיון, נשמח לשמוע מכם ולאפיין את הצרכים שלכם על פי המידע שנקבל.

חלק מהלקוחות שלי