בטיחות אש

  • החברה מתמחה ביעוץ בתחום בטיחות אש, בזכות הניסיון העשיר שלנו למגוון עסקים בתעשייה ובמסחר.
  • מאיתנו תקבל: תכנית מפורטת בתחום בטיחות אש, ליווי ביצוע, עד פיקוח עליון ואישור אכלוס

למה צריך תכנית מפורטת בתחום בטיחות באש?

  • מסייעת במצבים של אירוע שריפות ודליקות, ויכולה להציל חיים.
  • שרותי החילוץ נעזרים בה בחילוץ ופינוי בדרך המהירה ביותר.
  • תסייע להטמעת נהלי בטיחות בעסקים, ונחוצה לקבלת רישיון עסק
  • התוכנית מוגשת לכבאות לאישור התכנון הראשוני

נועה אזולאי
בטיחות באש
חותמת אישור נועה כיבוי ורישוי
כיבוי אש
01 8

ייעוץ בנושא בטיחות אש

יעוץ בטיחות אש ניתן על ידנו במגוון נושאים לפי הדרישה של הלקוח, למבנה קיים שאלות לגבי רישוי עסק, התקנת מערכות אם צריך או חלופות אחרות, הגנות למבנה מה צריך, כמה מטפים, ארונות כיבוי, איזה והיכן, מספר יציאות למבנה האם מספיק אחד, או שצריך יותר? תאורת חירום, מה זה שלט יציאה ואם הוא צריך להיות מחובר לחשמל? האם אני צריך גלאים לעסק שלי? האם אני נדרש במתזים או שאפשר להגיש בקשה לפטור לפי הרגולציה? היעוץ יינתן אחרי שנשאל אותך מס' שאלות, נאפיין את הצרכים, היעוץ לבטיחות אש יכול להיות למבנה בהקמה מתהליך של תכנון (הקמה מאפס) או למבנה שעובר שיפוץ וחלוקות חלל. כלקוח גם תקבל מאיתנו הכנה לפני ביקורת הכבאות, וליווי יחד עם מפקח הכבאות בעת ביקורת שנתית.
תיק אישורים
02 8

ניהול מסמך דרישות בטיחות אש

אנו מטפלים במסמך דרישות כיבוי אש, הניתן לאחר הביקורת של מפקח הכבאות, המסמך בנוי מסעיפי הערות, וסעיפי אישורים נדרשים, מעבדות, ואישורי תחזוקה שנתיים וחצי שנתיים, כגון, מתזים, גלאים, כריזה, שחרור עשן, כיבוי בגז, הצהרות למינהם, מסמך זה אינו פשוט לטיפול ללקוח מכיוון שהוא לא מתעסק בבירוקרטיה, ולא תמיד יש לו ידע במערכות הבנייה, והגנה בפני אש, חוקים ותקנות, בחברת נועה כיבוי ורישוי נסייע לכם לנהל את כל תיק האישורים החל מתחזוקה שוטפת שנתית, ארגון טפסים מובנים של רשות הכבאות, ועד לבניית תיק מתקן מסודר מול רשות הכיבוי, איסוף כל האישורים, הזמנת מעבדות לבדיקות, חשמל, גז, טכנאים וכו.. עד קבלת אישור שנתי מכיבוי אש ללא תנאים.
תוכנית בטיחות אש
03 8
זוהי תכנית אדריכלית שמסומן עליה כל אמצעי הכבאות לפי תקנות ארציות, בתכנית יופיעו כל הסימנים בד"כ בצבע אדום, ולצידה יש מקרא אחיד שמסביר על כל סימן מה הוא. יועץ מומחה בתחום מכין את התכנית ומגיש אותה ללקוח, לאדריכל ולגורמים נוספים. לאחר גיבוש התכנית היא תוגש לכיבוי אש לאישורם, היא צריכה להיות בהתאם להוראות מכ"ר 532 וחתומה על ידי יועץ. לאחר שנקבל אישור מהכבאות צריך להדפיס את התכנית ולצאת לביצוע על ידי קבלן מפתח (מומלץ) שמעסיק את כל קבלני המשנה עד לגמר בניה. בסיום הביצוע מגישים אישורים ליועץ ולכבאות ומזמנים פיקוח עליון שלנו ושל הכבאות למתן אישור אכלוס, באם הביצוע תואם לתכנית, וכל האישורים תקינים וללא הערות, בעל העסק מקבל אישור אכלוס.
בטיחות אש לרישיון עסק
04 8
תכנית בטיחות לתיק שטח
בחברת נועה כיבוי ורישוי תוכלו לקבל תכניות בטיחות אש למצב קיים (as made) לתיק שטח, כאשר יש דרישה במסמך דרישות הכבאות לתיק שטח, אנו נכין עבורכם תכניות. לאחר סיור שיערך בעסק ובו ניקח את כל הנתונים להטמעת ועריכת תכנית אש כגון: כל מערכות הגנה שיש בבניין, חשמל, כריזה, מטפים, ארונות כיבוי, ברזי כיבוי חיצוניים, רחבת כיבוי, רחבת התכנסות אזרחים, חפ"ק, אם יש מצבורי גז, דלק, וכו, שערים , כניסה ראשית, וכל נתון שיכול לעזור לכבאים להבין על העסק בזמן שריפה.
ציוד למערכות כיבוי אש
05 8

בדיקת מערכות כיבוי וגילוי

מטרת הביקורת השנתית לבדיקת מערכות כיבוי אש היא לוודא שאכן המבנה מאובזר באמצעי גילוי אש התואם לצרכים במבנה. כך במקרה שריפה כל האמצעים לכיבוי אש יתפקדו כראוי וימנעו את התפשטות האש. בבדיקת מערכות כיבוי וגילוי אנו מבצעים בדיקת מטפים, בדיקת עמדות כיבוי אש, בדיקת גלגלונים, בדיקת ברזי שריפה, בדיקת חלונות לפינוי עשן, בדיקת מערכות הממוקמות בתוך ארונות חשמל, בדיקת לחץ מים, בדיקת מערכות לגילוי אש ועשן, בדיקת אינטגרציה כללית ועוד,
תוכנית בטיחות
06 8
הדרכות בטיחות אש
הדרכת בטיחות אש לעובדים - ההדרכה מתבצעת אחת לשנה, מתוך תקנה 3 לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה 1999 (הדרכת עובדים), את ההדרכה יעביר מדריך מוסמך שעבר הכשרה לכך וילמד את נושאי בטיחות אש כגון: מושגים בסיסיים, סיווג שריפות, סיכונים ומניעתם.
שאיפת עשן וסכנותיו, התנהגות בזמן שריפה, נוהל תגובה לאירוע חירום, כיבוי אדם בוער, סיור להכרת עמדות כיבוי ושימוש בהם, תרגול מעשי בהפעלת מטף, גלגלון, זרנוק ומזנק, מתן טופס 14 לשרותי הכבאות (טפסים אחידים) "אישור ביצוע הדרכת עובדים".
תכנית בטיחות אש לתמא
07 8

בדיקת התכנות נכס לבטיחות אש

בדיקת היתכנות נכס לבטיחות אש היא בדיקה של המבנה למערכות כיבוי אש הקיימות בעסק, מערכות פעילות ומערכות פסיביות – קירות, יציאות וכו. נציג בפנייך מצב קיים מול המצב הנדרש, לדוגמא אם רצית לשכור מחסן, נבדוק האם המערכות שקיימות במקום מתאימות לקיומו של מחסן. גובה אחסנה מותר לפי אישור התקנת המתזים הקיימים במקום, ואם לא קיימים מתזים נדריך אותך למקום ההתקנה, או למשל הפרדות אש מעסקים שכנים, או התקנת מערכת שחרור עשן במידה ואין, צריך להתקין, בבדיקת היתכנות תקבל מסמך מקיף שאומר בעצם מה יש ומה אין במבנה, ומה נדרש לו, ותוכל לעשות בדיקת עלויות באם כדאי לשכור/לרכוש את הנכס, ואם ההוצאה הזו חלה עליך או על בעל הנכס.
Location Pin
08 8

מפות מילוט לעסק

מפת מילוט לעסק עוזרת לאדם הנמצא בה להתמצא במקום בזמן שריפה, ולמצוא את הדרך הקצרה ביותר להימלט אל מחוץ למבנה, המפה היא צבעונית וברורה, בסימנים מאוד בסיסיים ומובנים, שמראים בעצם את נתיב המילוט מהמקום בו האדם שוהה ועד למוצא בטוח. במפה יסומנו יציאות, שלטי יציאה, עזרה ראשונה, מטפים, איזור התכנסות אזרחים, טלפונים לשעת חירום, דיפיברילטור ועוד. המפה תהייה תלויה על הקיר ממוסגרת וברורה באיזור ניראה לעין בכמה מוקדים עיקריים בתוך חלל בית העסק.
שאלות ותשובות בטיחות אש

שאלות ותשובות בנושא
בטיחות אש

בטיחות אש הוא תכנון השומר עלינו במקרה של סיוע בהצלת חיים במקרים של שריפוות או דליקות. כך נוכל לצמצם נזקים לתכולה ולתשתיות, להציל נפשות ולמנוע ולצמצם פציעות בדרגות שונות. הצגת התכנון הוא תנאי מקדים לקבלת רישיון עסק.
בתוך התכנון הראשוני כלול התכנית האדריכלית שאנחנו רוצים להגיש לכבאות, בקנה מידה 1:100 מבט על, וחתכים. התכנון הינו צבעוני, ומתחיל עם פרטים של העסק, כתובת, בעל העסק, אדריכל, ויועץ וחתימתו. לאחר מכן יש מקרא ארצי צבעוני הכולל את כל סימני הבטיחות המוסכמים לפי הוראת מכ”ר 532 של שרותי הכבאות כגון: קירות הפרדת אש, שלטי יציאה, ברזי כיבוי, פנל כבאים, שחרור עשן, מתזים, גלאים, כריזה, תאורת חירום ועוד, סימנים אלו בעצם יהיו בתכנית עצמה בכל מקום שצריך להתקין אותם עבור הקבלן והיועצים, בתכנית תהייה גם טבלת חישוב תפוסה המראה בעצם כמה אנשים מותר לאכלס בחלל, כמות יציאות נדרשת, ומרחקי הליכה מנקודה קריטית ועד למוצא בטוח.
מי שרשאי לבנות תכנון הוא יועץ מומחה ומוסמך בעל רקע הנדסי/אדריכלי + תעודות והרשאת חתימה + קורס בבטיחות אש + תעודה + ידע בנושאי בטיחות האש ותקנות הבניה בטיחות אש בבניינים חלק ג’ + ידע מהשטח.
כדי לדעת איזה תכנון תצטרך לעסק שלך תוכל להתייעץ איתנו ונאפיין את המקום ונעדכן אותך בדרישות לפי מפרט הכבאות וחוק תכנון ובנייה לעסק. במידה ומדובר ברישוי עסק אפשר לבדוק באתר הכבאות לפי פריט רישוי המתאים מתוך צו רישוי עסקים את הדרישות לרישוי עסק, למשל פריט 4.7 ב’ – מרכול ללא טיפול במזון, ואם זה מבנה להיתר בניה אפשר לבדוק זאת באתר הכבאות לפי דרישות להיתר. כדי לדעת דרישות ספציפיות, וחלופות אמצעי כיבוי שונים תוכל להתייעץ עם משרדנו.
תפקיד של היועץ הוא ללוות בתי עסק/נכסים/בתים פרטים/משותפים ביעוץ להגנה בעת שריפה, לבנות תכנית מסודרת ולהגיש אותה לכבאות להיתר בניה, לעשות פיקוח עליון בשלבי הבניה ולאחר סיום הבניה שלב גמר ביצוע, לבדוק אישורים לתיק כבאות ולתת אישור אכלוס מקביל לרשות הכבאות בסיום פרוייקט.
תכנון של בטיחות אש נדרש לכל עסק/ נכס/ מבנה/ מגרש/ פארק/ בריכה/ קניון בשלב תכנון והקמה להיתר בניה, עסק בשיפוץ שצריך התאמות חדשות מבחינת הגנות אש, עסק שעבר ביקורת ולשרותי הכבאות אין תיעוד בתיק של המקום, אז כיבוי אש מבקש במסמך הדרישות מצב קיים כדי לבחון אם לדרוש דברים נוספים.
שרותי הכבאות מגיעים לעסקים/נכסים בתדירות הנקבעת לפי דרגות הסיכון שלהם, דרגות הסיכון הם מ 1-5, על הלקוח להיות עיקבי ולשמור על תחזוקה שנתית לכל המערכות בבניין בתיק מתקן מסודר – ניתן לקבל את השירות במשרדנו, האחריות על זימון ביקורת כבאות חלה על בעל העסק ולא על שרותי הכבאות, יחד עם זאת שרותי הכבאות מגיעים לעסקים לביקורות לפי דרגות הסיכון.
בנכס בדרגת סיכון 1 – הביקורת תתבצע אחת ל-7 שנים. כאשר הביקורת לא חלה כל שנה, זה אומר שאחריות בעל העסק לשמור על כל בדיקות התחזוקה אחת לשנה באופן רציף. זה ששרותי הכבאות לא מגיעים לביקורת לא מבטל טיפול במערכות הבניין.
נכס בדרגת סיכון 2 – אחת ל-5 שנים.
דרגת סיכון 3 – כל 3 שנים.
דרגת סיכון 4 – אחת לשנתיים.
דרגת סיכון 5 – בכל שנה.
זקוקים לייעוץ מקצועי
בנושא בטיחות אש?

במשרדנו תוכלו לקבל שירות מקיף בכל נושא רישוי עסקים מתכנון עסק בהקמה, הגשת תכניות, ועד ליווי מלא עד קבלת רישיון, נשמח לשמוע מכם ולאפיין את הצרכים שלכם על פי המידע שנקבל.

חלק מהלקוחות שלי