תכנית בטיחות אש – חשיבותה בתהליך הוצאת רישיון עסק ובהבטחת הגנת אש בפעילות העסק

תכנית בטיחות אש
נועה אזולאי, אפריל 21, 2024
נועה אזולאי, אפריל 21, 2024
ניווט נוח בעמוד

בעוד שתוכנית בטיחות אש נדרשת לעיתים בחלק מתנאי מקדים להוצאת רישיון עסק לעסקים מעל 100 מ”ר, ונכסים שאינם טעוני רישוי, היא גם מכוונת להגברת הבטיחות והאחריות החברתית.
תכנית בטיחות אש מציעה מסגרת רצינית ומוקדמת לניהול סיכונים ולמניעת אסונות, ועל כן, היא מהווה כלי עסקי חיוני לכל עסק.

במדינת ישראל, תוכנית בטיחות אש היא חובה משפטית עבור רוב העסקים והמוסדות הציבוריים, וזהו חלק בלתי נפרד מהתהליך של הרשמת העסק והוצאת הרישיון המתאימים.
למעשה, תכנית בטיחות אש משמשת ככלי מרכזי המבטיח את התאמת העסק לדרישות הבטיחותיות המקובלות, מה שהופך אותה לחיוניות ביותר.
נוסף על כך, הרבה לפני דרישות משפטיות, תוכנית בטיחות אש מסייעת  להציל חיי אדם,
ולכן זוהי חובתנו המוסרית כבעלי עסקים להבטיח שיהיה לעסק שלנו תוכנית בטיחות אש יסודית, מקצועית, ויעילה, המתמקדת גם בהפחתת סיכונים וגם בהפחתת אך כיצד עושים זאת? בואו נרחיב.

תכנית בטיחות אש
תכנית בטיחות אש

 

כיצד בונים תכנית בטיחות אש לעסקים?

ובכן, לבניית תכנית בטיחות אש ישנם שלבים חשובים הדורשים תשומת לב ותיאום מדוקדקים:

שלב ראשון: ניתוח סיכונים –  בשלב זה חשוב להבין את הסיכונים הפוטנציאליים במקום העסק וסביבתו זה כולל זיהוי מקדים של סיכונים, מקורות פוטנציאליים להתלקחות אש, וסיכונים חיצוניים מחוץ לעסק.
ניתוח זה יכול לכלול בדיקת מערכות חשמל, חומרי גלם, דליפה, כיבוי וציוד הקשור לאש, והיכולת לפינוי מהיר ובטוח מהמקום במקרה של חירום.
המטרה היא לזהות את הסיכונים הפוטנציאליים ולהבין את ההשלכות שלהם על העסק ועל הסביבה שמסביבו.

תכנון חכם משמעותו מינימום דרישות! המתכנן בודק את הנתונים לפי עקרונות תכנון בטיחות אש, לפי תפוסה, גובה, שטח, יעוד.

שלב שני: תכנון מערכתי – בשלב זה, עלינו לתכנן מערכת בטיחות אש מקיפה ומותאמת אישית לסיכונים שזיהינו.
זה כולל פיתוח חוקי התנהגות הפעולה במקרה של חירום וסימון נתיבי פינוי, ניהול תיקי כיבוי ותחזוקה, והבטחת כלי הכיבוי והאבטחה המתאימים (כגון, מערכות התרעה על פי חום ועשן, גלאי עשן, ,מטפים, מתזי מים אוטומטיים, כיבוי בקצף, כיבוי במנדפים וכן הלאה).
המערכת צריכה לכלול תכנון אקטיבי ופסיבי, פינוי מהיר ובטוח של אנשים, תוכניות פיקוח ותחזוקה על כלי כיבוי, ואימונים תקופתיים לצוות העובדים.

שלב שלישי: הדרכת עובדים – אחרי שתכנון המערכת הושלם, חשוב להציג לעובדי העסק את הסיכונים, להעביר להם הנחיות ברורות, וחשוב כך לארגן להם הדרכות המתמקדות שילמדו אותם כיצד לפעול במקרה של חירום, ואיך להפעיל את הציוד לכיבוי אש בזמן אמת.

שלב רביעי: שוטף שנתי – בדיקת תקינות ותחזוקה- כדי לוודא שהתוכנית פועלת בצורה אופטימלית, חשוב לבדוק את התקינות של הציוד והמערכות השונות הקשורות לאש באופן תדיר.
בדיקה זו כוללת את בדיקת תוקף כלי הכיבוי, הפעלת ניסויי אש בתנאים מבוקרים, ובדיקת תקינות ותקפות של כל מערכות ההתרעה והפינוי.

 

מדוע חשוב מאוד להיעזר במומחים?

בנייה ויישום תוכנית בטיחות אש הוא תהליך מורכב הדורש ידע מתמשך וניסיון עשיר בתחום, ובמיוחד כאשר מדובר בהוצאת רישיון עסק.
למעשה, מומחים לבטיחות אש לא רק מצוידים בידע מעמיק וניסיון, הם גם מכירים את התקנות וההנחיות של הליכי הרישוי בנושא בטיחות האש, ויודעים כיצד ליישם אותן בפועל על מנת להבטיח את קבלת רישיון העסק.
בנוסף, מומחים בתחום יכולים לפתח וליישם תוכניות בטיחות אש שמותאמות אישית לסוג העסק, לסוג הפעילות שבו, ולסיכונים המיוחדים שלו תוך עמידה בדרישות החוק, דבר שהוא מאוד חשוב לבטיחות העסק והעובדים שלו.
לא פחות חשוב, תכנית בטיחות אש טובה ומקצועית יכולה לסייע בהפחתת סיכונים לתאונות ולנזקים, ולבלום הוצאות משפטיות ופיצויים, מומחה בתחום יכול לסייע בזיהוי סיכונים ובפיתוח פתרונות להפחתתם.
בשורה תחתונה? התכנון והיישום של תוכנית בטיחות אש הוא תהליך מסובך ורב-משמעותי, ועל מנת להבטיח את בטיחות העסק ואת עמידתו בדרישות החוק, חשוב להיעזר במומחים לבטיחות אש המיומנים והמנוסים בתחום.

 

מעוניינים בתוכנית בטיחות אש מקצועית לעסק שלכם? “נועה כיבוי ורישוי” כאן עבורכם

חברת “נועה כיבוי ורישוי” מציעה שירות ייחודי ומקצועי ללקוחותיה בתחום בטיחות האש והוצאת רישיון עסק.
בעזרת צוות מומחים מוביל ובעל ניסיון עשיר, החברה מספקת ייעוץ מקצועי בכל שלבי תהליך הרישוי, בניית תוכנית בטיחות אש המותאמת לעסק, וליווי אישי בכל הנוגע לתהליך הבירוקרטי.

מעוניינים בפרטים נוספים? צרו קשר עם “נועה כיבוי ורישוי” עוד היום.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן