אישור תקינות מערכת כיבוי אש – תנאי קדם לרישיון עסק

אישור תקינות מערכת כיבוי אש
נועה אזולאי, אפריל 21, 2024
נועה אזולאי, אפריל 21, 2024
ניווט נוח בעמוד

אישור תקינות מערכת כיבוי אש שוטף שנתי, מתחזוקאי מערכות גילוי וכיבוי הוא תנאי הכרחי בקבלת רישיון עסק על פי חוק, והינו חיוני לבטיחות האנשים חיי אדם, העסק, והסביבה.
לכן, חשוב להתייחס לכך ברצינות ולהשקיע בעמידה בכל התנאים הנדרשים.

אישור תקינות מערכת כיבוי אש הוא מסמך המעיד על תקינותה ויעילותה של מערכת הכיבוי והגילוי במוסד או בעסק, לפי תקנים נדרשים על ידי מעבדות מוסמכות, ומאושרות על ידי רשות הכבאות וההצלה בישראל.
למעשה, אישור זה הוא קריטי בתהליך קבלת רישיון לעסק, ועומד כתנאי מקדים לאישורו כיוון שהתקנות הללו נועדו לשמור על בטיחות הקהל והעסקים מפני סכנות של אש.
לפיכך, רשות הכבאות דורשת מהעסקים לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בטיחות אש, ובסוף קבלת סט אישורים תקינים מכל קשת הטכנאים בפרויקט כגון,
חשמל, גילוי, כיבוי, שחרור עשן ועוד, מעניקה אישור תקינות לאחר שהתבצעה בדיקה המוכיחה כי מערכת כיבוי האש בעסק פועלת באופן תקין,
כאשר הרשות מוסמכת להטיל דרישות נוספות שכוללות צעדי זהירות והגנה מוגברת נגד איומי אש (תלוי בסוג העסק וברמת הסיכון!).
כמו כן, חשוב לציין כי הרשות המקומית או נציג משרד הפנים, המוסמך לרישוי, דורשת את האישור כחלק מתהליך הרישוי,
ואי הצגת אישור יכולה להוביל לדחיית הבקשה לרישיון עסק וכן לסירוב של חברות הביטוח לבטח את העסק.
במילים אחרות? אם הנכם מעוניינים ברישיון עסק וכמובן בהגנה אופטימלית מפני סיכוני אש, חיוני להבטיח את תקינות ויעילות מערכת הכיבוי אש במקום העסק שלכם.

מהו התהליך לקבלת אישור תקינות מערכת כיבוי אש? שוטף שנתי

לקבלת אישור תקינות מערכת כיבוי אש , התהליך מתחיל בשלב הכנה ראשוני, שבו העסק צריך לעמוד בדרישות הכבאות וההצלה בישראל, כולל התקנת עמדות כיבוי תקניות, מטפים ועוד, לפי המפרט המקצועי הנדרש.
לאחר ביצוע התקנת המערכת על ידי חברה בתו תקן מוסמכת, יש להגיש בקשה לרשות הרישוי ולצרף אישור בטיחות אש.
לאחר מכן, יגיע מפקח כיבוי מטעם תחנת הכיבוי של הרשות המקומית לבצע ביקורת על הביצוע, כאשר במידה ונמצאו ליקויים, יוצא דו”ח ביקורת המפרט את הליקויים ביחד עם לוחות זמנים לתיקונם.
בשלב זה יהיה על העסק לתקן את הליקויים ולעמוד בביקורת נוספת.
לעומת זאת, במידה והביקורת עברה בהצלחה, העסק יקבל אישור כיבוי אש שנתי, שיוגש כחלק מהמסמכים הנדרשים לקבלת רישיון העסק.
ראוי לציין כי במידה והעסק לא יעמוד בדרישות, רשות הכיבוי וההצלה תקבע את הליך ההמשך, ותיתכן אפשרות לשלילת רישיון העסק מטעם רשות הרישוי במידה והעסק אינו משתף פעולה, וחלה סכנה על חיי אדם.

אישור תקינות מערכת כיבוי אש
אישור תקינות

אלו סוגי עסקים נדרשים לקבלת אישור תקינות מערכת כיבוי אש על פי חוק?

בישראל, קבלת אישור תקינות מערכת כיבוי אש נדרשת עבור כל עסק ונכס באשר הוא כולל מגורים, כאשר התהליך מותאם לרמת הסיכון האש והבטיחות הספציפית לפעילות העסקית.
עסקים בתחומים כמו בריאות, רוקחות, קוסמטיקה, דלק ואנרגיה, חקלאות, בעלי חיים, מזון, מים ופסולת, מסחר, עינוג ציבורי, נופש וספורט,
רכב ותעבורה, שירותי שמירה ואבטחה, תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים, כולם נדרשים לעמוד בקריטריונים שנקבעו על פי רמת המסוכנות.
עסקים בעלי רמת סיכון נמוכה יכולים לעבור תהליך פשוט יותר תחת הצהרה, בעוד עסקים ברמת סיכון בינונית וגבוהה נדרשים לקיים הכנות מורכבות יותר ולעמוד בבדיקות וביקורות מקיפות של רשות הכבאות וההצלה.

חברת “נועה כיבוי ורישוי”: ליווי מקצועי – במסגרת ביקורת שנתית של כבאות

חברת “נועה כיבוי ורישוי” מתמחה בנושאי בטיחות אש ורישיון עסק בכל ענף התעשייה, ומספקת סיוע מקצועי לעסקים המעוניינים לקבל אישור תקינות למערכות כיבוי אש.
החברה מתמחה בספקטרום רחב של שירותים, כולל הכנה לבדיקות, ייעוץ טכני, ניהול תהליכי אישור ותמיכה בכל שלבי הרישוי,
ומציעה גישה אישית ומותאמת לכל עסק, עם דגש על עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ותקינות.
עם צוות המומחים של “נועה כיבוי ורישוי” תוכלו לחסוך זמן יקר וכסף, ולהנות מתהליך חלק ויעיל עד לקבלת האישורים הנדרשים.

אז אתם צריכים עזרה? צרו קשר עוד היום עם “נועה כיבוי ורישוי” והבטיחו את קבלת האישור דרך תהליך מקצועי ומדויק.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן