יועץ בטיחות אש: חשיבות ותחומי אחריות

יועץ בטיחות אש
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

חשיבות השמירה על בטיחות בנכסים קיימים וחדשים, הגנה על חיי אדם בפרט, וגם ברכוש היא מהגבוהות ביותר. אש יכולה להרוס מרחבים שלמים בשניות ולגרום לנזקים עצומים, לפגוע להשבית את העסק ולפגוע בנפשות. לכן, במקרה שריפה אנשי שירותי הכבאות נעזרים במעברי חירום ואמצעים לכיבוי שריפות וכך להציל חיים ורכוש. לכן יועץ בטיחות אש הוא איש מקצוע חשוב שיש להתייעץ איתו.

מהן תחומי אחריות יועץ בטיחות אש?

תפקיד יועץ בטיחות אש הוא חשוב ביותר ונמצא ראשון בראש ההיררכיה לאחר תכנון האדריכל, היועץ בעצם מחליט בהתאם לדרישות איזה מערכות צריך ומשם ממשיכים כל שאר היועצים לעבוד בתיאום תכנון.
לתחום ישנה חשיבות רבה, בייחוד כאשר במקומות עבודה בהן העבודות שמתבצעות בארגונים ובמפעלים כוללים עבודות בתנאי שטח או למשל עם מכונות. התדירות לבדיקת קבלת אישור מתבצעת פעם בשנה, ישנם מקרים בהם עסקים ומקומות ציבוריים שבהגדרתם נחשבים בעלי רמת סיכון גבוה ולכן יצטרכו לבצע בדיקה פעם בחצי שנה.

יועץ בטיחות אש

מהם סוגי העסקים שמחייבים אישור?

בהתאם לחוק הישראלי, ולפי הנחיות שירותי כבאות, יש צורך בהגשת תוכנית לכל מבנה. כל ארגון, לקוחות פרטיים, גופים מוסדיים, אולמות אירועים, בתי אבות, בתי מלון, מבני משרדים ועוד. למען הדיוק והסרת הספק כל ארגון נדרש להגן על עובדיו לעבוד בצורה הבטיחותית ביותר וחייב יועץ בטיחות אש, כאשר בתחום זה נכלל גם נושא הגנה במקרישריפות או דליקות.

מהן הדרישות שבודק יועץ בטיחות אש?

  • בדיקת חברה מוסמכת של תקינות מערכות וציוד כיבוי שברשותכם
  • בדיקת תקינות לוחות החשמל
  • בדיקת תקינות גלאי העשן ומערכות הספריקנלרים
  • בדיקת המטפים
  • יציאות חירום
  • תאורת חירום
  • חישובי תפוסת קהל
  • תוכנית של חברה מוסמכת ומקצועית, בה יפורטו כל אמצעי הבטיחות, סידורי הכבאות, דרכי מילוט, גישה לכבאיות למקרי גילוי וכיבוי האש, ובדיקה שאכן מכסים באופן מלא את המתחם כולו.
    הדרישות לקבלת אישור תלויות במספר גורמים, כמו המבנה, הפעילות הנעשית במבנה, הסביבה ועוד. אלו הן חלק מהדרישות המקובלות, להסבר מדוייק ומפורט בהתאם לעסק שלכם מוזמנים להשאיר פרטים.

יועץ בטיחות אש

האם רישיון מחייב אישור יועץ בטיחות אש?

עסק ללא תוכנית חתומה ומאושרת של בטיחות באש לא יוכל לקבל רישיון עסק. לכן, עסק שפועל ללא רישיון מבצע עבירה פלילית ומסכן את עצמו, את הפועלים, את הסביבה שלו ואת שירותי הכבאות שיגיעו לעזרתו במקרה לגילוי וכיבוי אש. עסק שיבחר לפעול ללא רישיון צפוי לעונשים על פי החוק ולסגירת העסק.

מתי לפנות לעזרת יועץ בטיחות אש?

  • יש לפנות ליועץ בזמן בתכנון של הקמת המבנה – מומלץ לפני סגירת החוזה
  • בעת שינוי מבנה ייעודי
  • במקרה שקיבלתם דרישה ליישום הנחיות ולטיפול בליקויים.

האם כדאי לעבוד עם יועץ בטיחות אש באופן שוטף?

יועץ בטיחות אש עובד באופן שוטף עם הארגון, ונותן ייעוץ לנושאי שיפוץ שונים שלעיתים מתוכננים להיעשות בעסק/מפעל וכיו”ב וגם מלווה ביקורות כיבוי. בנוסף, היועץ מכין את העסק לפני ביקורת הכבאות השנתית, ומסביר על מערך ההגנה הפסיבית והאקטיבית בפני אש. תפקידו אף כולל ייצוג מול רשות הכבאות והגורמים השונים. לכן, חשוב להעסיק מומחה בתחום באופן שוטף בשביל כל האישורים הנדרשים

תהליך העבודה יערך בשלושה שלבים:

  • משרדנו אשר מעסיק יועץ יערוך בדיקה מקיפה לתוכניות האדריכליות בפרויקט עם מתן הנחיות לאדריכל ויועציו כגון – יועץ מים, חשמל, מיזוג אוויר, ובהתאם לדרישות הכיבוי.
  • תיאום תכנון וגיבוש פרוייקט- נכין ונגיש שרטוט לאישור הרשות הארצית לכבאות והצלה, וכן נטפל באופן מקצועי ועקבי בהתנגדויות, במידה וקיימות עד למתן האישור וקבלת תוכנית חתומה.
  • נסרוק את התוכנית במכון העתקות ונעבירה לאדריכל כחלק מדרישות ההיתר לקבלת אישור.
  • יוצאים לביצוע תוכנית על ידי קבלן מורשה שמדבר בשפה אחת עם יועץ הבטיחות ומקבל את הנחיותיו לביצוע בשטח – וזאת על מנת ליישם את כל הדרישות.

מה ההשלכות כשלא מיישמים את הוראות יועץ בטיחות אש?

חשוב מאוד להיצמד לשרטוט אשר יצר יועץ בטיחות אש על מנת לא לטעות ולסטות מהחוקים ותקנות. כמו כן שרטוט בטיחות להיתר ולרשיון עסק מופיעים סימני בטיחות במקרא מסודר, וכן גם על גבי השרטוט האדריכלי, ולעיתים אם לא נצמדים לתוכנית יכולים לפספס אלמנטים חשובים בביצוע, שבזמן פיקוח עליון בודקים אותם, ודברים אלו יכולים לשאת בעלויות גבוהות של למשל פירוק דלתות, חלונות, ביצוע אטימת מעברי אש שלא בוצעה כראוי וכו.
חשוב לבחור משרד בעל יועץ בטיחות באש עם היכרות מעמיקה בחוק, הוראות מכ”ר השונות של הכבאות היוצאות מדי פעם לעדכון מנציבות הכבאות, וניסיון רב בכל תהליך ההגשה למוקד הכבאות והבודקים השונים בתחנות הכיבוי. ליחצו כאן לסוגי הטפסים השונים לכיבוי אש.

יועץ בטיחות אש

מה ניתן לעשות אם יועץ בטיחות אש מצא אצלנו ליקויים?

אישור יינתן רק כשמערכות כיבוי האש והציוד מכסים את המתחם ומספקים הגנה ראויה, במידה וישנם ליקויים תידרשו לביצוע שינויים, לאחר אישור מחדש תקבלו את האישור. אנו מתמחים במתן שירותים של יועץ בטיחות אש להיתר בנייה, רישיון עסק, עסק בהקמה, עסק ישן, בכל רחבי הארץ ולכל סוגי הפרויקטים בתעשייה, ופרטי גם בנייני מגורים, חניונים, ענף הרכב, מרפאות וכו’. הצוות המקצועי שלנו נמצא בקשר יום יומי עם מוקד הכבאות והבודקים בתחנות הכיבוי השונות, וכן אנו מטפלים בהתנגדויות בצורה מהירה ומקצועית לשביעות רצון הלקוחות.

מה משך הזמן לקבלת אישור האם יש דרך לזירוז התהליך?

זמן בדיקת תוכנית להיתר כאשר מוגשת – הינה 28 ימי עסקים, זמן פניה למפקח כבאות ועד שחוזר ללקוח/לנציג מטעמנו היא לפי חוק עד 6 ימי עסקים, לעיתים ללקוח אין זמן לכך והוא מבקש מענה מיידי לפתרונות בתכניות, ועל היועץ להיות בקי בחומר הנלמד חוקים ותקנות על מנת לתת לו תשובה סופית.

איך בוחרים יועץ ומה ההסמכות הנדרשות לכך?

תהליך בחירה הוא קריטי לבטיחות פרויקט הנדל”ן שלכם. בחירת איש מקצוע אמין, תבטיח לכם שהפרויקט שלקחתם בו חלק מבוסס על תקנות הבטיחות המקובלות, מה שאומר שהשוהים בבית, או בעסק שלכם יהיו הכי בטוחים שיש, לכן החשיבות של יועץ בטיחות אש בין אם זה בבניית בית מגורים, דירה להשקעה, עסק וכולי חשובה ביותר. לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם בבחירת איש מקצוע, שיבנה עבורכם תוכנית מקצועית וטובה:

  • דייקו את הצרכים שלכם- לפני שאתם בוחרים יועץ, שיכין עבורכם תוכנית מקצועית – הבינו עבור מה אתם שוכרים אותו. האם אתם זקוקים לתוכניות למבנה מסוים בתוך הבית או העסק שלכם, או שאתם זקוקים לתוכנית עבור המבנה כולו. הבנת הצרכים שלכם תכוון אתכם לבחירת היועץ הנכון עבורכם.
  • מוניטין- כדאי לבחור ביועץ בעל ניסיון, המביא עמו מוניטין והמלצות – בדיוק כמו היועצים בחברת נועה כיבוי ורישוי, שיגבשו עבורכם תוכנית בצורה המקצועית, היעילה והמהירה ביותר.
  • תקציב- השקעה ביועץ טוב, היא כמובן השקעה משתלמת שתגרום לכם לישון בשקט בלילה, בידיעה שהמבנה שלכם הכי בטיחותי שיש. יחד עם זאת, כדאי שתקצו לכך תקציב מסוים שתוכלו לעמוד בו. רק זכרו לא לבחור את היועץ רק על בסיס המחיר – בתחום הזה כדאי לקחת את היועץ הטוב ביותר, בלי משחקים!
  • הסמכה- וודאו כי היועץ הוא בעל רישיון והסכמה רלוונטית, בשילוב ניסיון עשיר בתחום. חשוב שאיש מקצוע יהיה בעל רקע אדריכלי כגון אדריכל, הנדסאי בניין, אדריכלות או מהנדס. זאת על מנת שיהיה בקי בתכניות בניה ויראה את כל המכלול הרחב של הדברים הוא חייב למעשה לעבור הסמכה ולימודים בתחום במקום מוכר, קיים קורס ממונה אך רוב הדברים באמת נלמדים בשטח.

נועה אזולאי הבעלים והמנהלת המקצועית בחברת נועה כיבוי ורישוי וכלל העובדים עברו הכשרה מקצועית בתחום יועץ בטיחות אש, קורסים וידע מהשטח, תואר אדריכלי ובעלי ניסיון רב, מחזיקים בהסמכה החוקית שמאושרת על ידי הרשות לכבאות והצלה. באמצעות הידע והניסיון שצברנו במהלך השנים נוכל לתכנן ולחשב את מידת סיכוני האש ובטיחות וכל להעריך מראש עלות של שדרוג והתקנת מערכות וציוד כיבוי.

האם אתם נותנים שירות ייעוץ בטיחות אש בצפון?

חברתנו אינה מוגבלת גיאוגרפית אנחנו נותנים ייעוץ לבטיחות באש בכל חלקי הארץ, ייעוץ בטיחות אש בצפון, במרכז ובדרום.

תפקידים נוספים של יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש יכול בין היתר לעסוק בנושא של הדרכת צוותים זאת בצירוף תעודת המדריך שברשותו, הוא רשאי לחתום ולהגיש שרטוט למערך כיבוי האש, הוא יכול לייעץ בכל חברה, מפעל ועוד. במשרדנו עורכים הדרכות לעסקים ותעשייה.

צרו עמנו קשר או השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם הצעת מחיר בנושא.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן