תהליך הוצאת רישיון עסק: כיצד להשיג רישיון בצורה יעילה ומהירה

תהליך הוצאת רישיון עסק
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

המשימה הכי מאתגרת שעומדת לפני כל בעל עסק בישראל שמעוניין להקים עסק חדש כיום היא, קבלה של היתר על פי חוק. הוצאת אישור היא לעיתים רבות המכשול האחרון לקראת הפתיחה המיוחלת, ולמנהלי העסק לא תמיד ברור מה הם השלבים בדרך. בדיוק לשם כך קיימות אפשרויות של ליווי מלא לרישיון עסק, של טובי המומחים המקצועיים בתחום. יחד עם זאת חשוב שתכירו את קווי הייסוד של תהליך הוצאת רישיון עסק.

מתחילים תהליך הוצאת רישיון עסק בצורה חוקית – בפנייה ברורה ומקצועית לרשות שבאותה עיר

עוד לפני שלבי פתיחת תהליך הבקשה ישנם כמה שלבים אותם אתם צריכים לעבור, על מנת להבטיח שהבדיקה תהיה חיובית. בין היתר מומלץ מאוד לתת את הדעת על:
אישורי הבנייה למתחם והיסטוריה משפטית של הנכס – ככל ואתם רוצים לפתוח עסק פיזי, בין אם מדובר על מבנה חדש או מבנה קיים, קבלת ההיתר מחייבת את מנהלי העסק להציג את כלל היתרי הבנייה הנדרשים למתחם או לחנות. על בסיס אישורים על יתקבלו החלטות בנושא התיק. (אם יש מבנה ללא היתר, חריגות, סככות ללא היתר, מחסנים, שטח שאינו מיועד למסחר -לא יינתן היתר ללא הסדר חוקי של דברים אלו)
תוכניות בטיחות אש וחירום – לכל מבנה, בד בבד מבנה אשר משרת את הציבור, ישנם תקני אבטחה ובטיחות מחמירים. בין היתר מדובר על סימון יציאות חירום, מטפים, וארונות כיבוי אש, עמידות לרעידות אדמה ואפילו התקנה של ספרינקלרים. ללא עמידה מלאה בתקני הבטיחות הרשות המקומית לא תאשר לבית העסק להתחיל לפעול. על מנת לוודא שאכן אתם עומדים בכל התנאים ומבצעים את דרישות צו רישוי עסקים כראוי, מומלץ לפנות לשירות יועץ בטיחות אש שישמש אתכם כיועץ בטיחות וילווה עד לקבלת האישור

הוצאת היתר

בדיקות תשתית

החיבור לתשתיות המים והחשמל חייב לעבור בדיקות קפדניות, של מומחים בתחום. זאת על מנת לשמור על הפרדה מוחלטת ולהבטיח שאין סכנה לשימוש במבנה לכל סוג פעילות שהוא. אפילו אם יש לכם פגם קטן באחת מן המערכות האלו, אתם עלולים להיות חשופים לדחייה של הבקשה.
הקמת חברה כחוק – בישראל לא ניתן להקים עסק מבלי לפתוח תיק במס הכנסה, לשלם ביטוח לאומי ולהחזיק בתיעוד של כלל ההוצאות וההכנסות. הרישום כעסק הוא מחייב שכן את הבקשה חייב להגיש בית עסק מוכר בישראל, תוכלו לקרוא בהרחבה על חוק לרישוי עסקים.
תיעוד מדויק של מסמכי העסק – על מנת שתוכלו להביא להצלחה מהירה בתהליך אתם רוצים לשמור את כל המסמכים שקשורים לתהליך העבודה, בהווה ובעתיד. ובכל שנה מחדש כשיעלה הצורך תוכלו לבצע את העבודה בקלות יחסית.

זיכרו הפעלת עסק ללא היתר וללא אישור כיבוי אש היא עבירה פלילית שמסכנת אתכם ואת הסביבה

ליווי ותמיכה בתהליך הוצאת רישיון עסק

על פניו תהליך העבודה להוצאת רישוי עסקים הוא אפשרי לביצוע. ואולם אם אתם לא רוצים או לא מרגישים בטוחים בעצמכם לביצוע התהליך לבד ולטבוע בהליך בירוקרטי סבוך– אתם לא צריכים להיכנס ללחץ. פנייה מהירה לשירות החברה שלנו, תוכל לאפשר לכם לקבל ליווי מקצועי, אמין ומיומן. אנו עובדים על פי כל דרישות החוק וממלאים אחר ההוראות בכדי לאפשר לכם להיות סמוכים ובטוחים, ולקבל את ההיתר במהירות האפשרית.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן