תיק בקליק כבאות: כך תעשו זאת נכון

תיק בקליק
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

רוצים להיות בטוחים שהעסק שלכם עומד בדרישות של שירותי כיבוי והצלה? אז הגיע הזמן שתירשמו לשירותי תיק בקליק כבאות של שירותי הכבאות והצלה בישראל ואנחנו כאן כדי לעזור לכם בתהליך. אך מהו בכלל השירות ומדוע הוא חשוב לעסק שלכם? להלן כל מה שחשוב לדעת.

דרישות וביקורות של שירותי כיבוי והצלה

במדינת בישראל קיימות דרישות כבאות קפדניות לרישוי של עסקים כאשר כל עסק נדרש להמשיך ולמלא אותן גם לאחר קבלת הרישיון. מעבר לכך שהדרישות הללו נועדו לפני הכול להגן על חיי אדם, הן גם נועדו להבטיח כי במקרה של שריפה לכל עסק יהיו אמצעי בטיחות אופטימליים נגישים עד אשר יגיעו שירותי הכיבוי וההצלה. כמו כן, כדי להבטיח שבעלי עסקים אכן ממלאים אחר הדרישות, לא פעם מתבצעות ביקורות לעסקים על ידי גופים רשמיים של שרות הכבאות וההצלה. מדובר בתהליך פורמלי שבו מגיע אל המקום מפקח ייעודי ובוחן בצורה יסודית האם כל אמצעי הבטיחות הנדרשים קיימים בעסק והאם הם פועלים באופן תקין. יחד עם זאת, אם עסק לא עובר בהצלחה את הביקורת של שרות הכבאות וההצלה, במקרה הטוב הוא יידרש לבצע תיקונים בנקודות שבהן העסק לא עמד בדרישות, במקרה הפחות טוב הוא עלול להיענש בקנסות, ובמקרה הגרוע ביותר, כאשר נמצאה הפרה בוטה של תקנות הבטיחות העלולה לסכן חיי אדם, מכבי אש רשאים לדרוש את סגירת העסק. במילים אחרות? לא מומלץ. ובכן, כדי לסייע לעסקים לעמוד בכל דרישות כיבוי אש, קיים שירות הנקרא תיק בקליק כבאות והצלה לישראל. בואו נרחיב.

אז מהו תיק בקליק כבאות וכיצד הוא מסייע לעסקים?

תיק בקליק כבאות הוא שירות של שירותי הכבאות וההצלה בישראל הנעשה בשיתוף המשרד לביטחון פנים והמערך הדיגיטל הלאומי. מדובר בשירות מקוון שבו בעלי עסקים יכולים לראות את פרטי את פרטי תיק בטיחות אש העדכניים ולצרף מסמכים לביקורת. השירות המקוון הזה מקל מאוד על בעלי עסקים גם בכך שהוא מסייע להם בעמידה בדרישות ובעיקר חוסך להם הרבה זמן והרבה בירוקרטיה לאחר קבלת רישיון עסק. למעשה דרך השירות ניתן להנות מגישה מהירה לדוח דרישות מעודכן, צפייה בהערות המפקח לאחר הביקורת, עדכון מורשים לשימוש בתיק, והגשת מסמכים ואישורים בכמה קליקים מהירים.

האם כל עסק יכול להירשם לשירותי תיק בקליק כבאות?

התשובה היא לא. אך ורק בעלי עסקים שיש להם תיק בטיחות (שבוצעה לו ביקורת!) המתנהל במדור הגנה מאש, בכבאות והצלה לישראל רשאים להירשם לשירות של תיק בקליק כבאות. כמו כן, במידה ובעל עסק נעזר בשירות חיצוני של יועץ בטיחות אש הוא רשאי להעניק לו ייפוי כוח לכניסה לתיק המקוון. חשוב לומר שכדי לעשות זאת על בעל העסק לדווח לשירותי הכבאות מיהו “המורשה הראשי” מטעמו ולבצע באתר עדכון מורשים.

מדוע מומלץ להיעזר במומחה בטיחות למעקב אחר תיק בקליק כבאות?

ובכן, למרות שהגישה לתיק המקוון היא מהירה וקלה, עדיין חשוב מאוד להבין את המידע שנמצא בו וכן מהי תוכנית בטיחות אש של העסק. למעשה, לא פעם נדרש ידע במערכות הבנייה, הגנה בפני אש, חוקים ותקנות, וסעיפים שונים בעלי משמעות עצומה שאינם ממש ברורים לאדם שאינו מגיע מן התחום. חשוב להבין, היעילות של שירות תיק בקליק כבאות קודם כל טמונה בהבנת המידע שמוצג בו ולכן מאוד מומלץ להסתייע בגורם חיצוני שמתמחה בתחום בטיחות כיבוי אש ולהוסיף אותו כמורשה נוסף או מורשה ראשי.

סיוע מקצועי לניהול

אנו בחברת נועה כיבוי ורישוי פועלים כבר למעלה מ-15 שנה בתחום של בטיחות אש. כחלק משירותינו הרבים אנו גם מסייעים ללקוחות בניהול תיק בקליק כבאות שלהם. השירות שלנו כולל ניהול מקיף של תיק האישורים לרבות תחזוקה שוטפת שנתית, ארגון טפסים מובנים של רשות הכבאות, בניית תיק מתקן מסודר מול רשות הכיבוי, איסוף כל האישורים והמסמכים הדרושים, הזמנת מעבדות לבדיקות וכן הלאה. אנו מלווים את לקוחותינו עד לקבלת אישור כיבוי אש שנתי ללא תנאים, ומקפידים על ביצוע מהיר, מקצועי ויסודי. המטרה שלנו היא לחסוך מכם את הזמן ואת הבירוקרטיה, אך חשוב מכך, לוודא שהעסק שלכם עומד בכל דרישות הבטיחות.

לקבלת מידע נוסף, נועה כיבוי ורישוי” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום. בואו נצא לדרך.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן