עלות רישיון עסק: השלבים והחשיבות שלו להצלחת העסק

עלות רישיון עסק
נועה אזולאי, אפריל 2, 2024
נועה אזולאי, אפריל 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

אם הנכם שוקלים לפתוח עסק חדש ותוהים כמה עולה רישיון עסק אז הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נתעמק בהבנת עלות רישיון עסק, מהם הפקטורים המשפיעים, ומהי הדרך הנכונה לניהול תקציב בתהליך הרישוי. שנצא לדרך?

בירוקטריה ששוה את המחיר

בעוד שהתהליך כרוך בבירוקרטיה רבה (ולעיתים רבות מאתגרת!), הוא מהווה אבן יסוד בהקמה וניהול של עסק חוקי ומוסדר, ובעיקר תנאי מרכזי להקמתו על פי חוקי מדינת ישראל. עם זאת, כיוון שלתהליך יש עלויות שונות ומשתנות, זהו חיוני להבין מהו עלות רישיון עסק לפני שמתחילים בתהליך, גם כדי לתכנן תקציב כלכלי מותאם, אך גם כדי להיות בטוחים שביכולתנו לשאת את ההוצאות. כמו כן, חשוב לומר שלא קיים מחיר אחד קבוע להוצאת רישיון, והעלויות של התהליך משתנות בין עסק לעסק בהתאם למגוון פקטורים שעליהם נפרט ונסביר בהמשך. אז אתם שוקלים להוציא רישיון עסק? להלן כל הדברים שחשוב שתדעו.

תחילה, מדוע בכלל חשוב להוציא רישיון?

ובכן, מעבר לכך שזוהי דרישה משפטית, והפעלת עסק ללא רישיון יכולה להביא להשלכות חמורות כמו קנסות משמעותיים, סנקציות, ואף לסגירתו, לרישיון יש גם יתרונות רבים נוספים ומהותיים שחשוב לקחת בחשבון בתוך עלות רישיון עסק. ראשית, הוא מבטיח שהעסק מקיים תקנות בטיחות ובריאות, מה שמגן על בעלי העסק, צוות העובדים, הלקוחות, והסביבה. בנוסף לכך, הוא מעיד על אמינות, מקצועיות, ואיכות השירות והמוצרים, ולקוחות רבים נוטים לסמוך יותר על עסקים בעלי רישיון מה שמביא ליותר לקוחות נאמנים וכמובן הכנסות. לא פחות חשוב, הרישיון יכול לפתוח דלתות למגוון הזדמנויות עסקיות, כולל גישה למענקים ולהלוואות עסקיות, שזה שלעצמו דבר מאוד משמעותי בתהליך של הקמת עסק. מיותר לציין שרישיון נותן לך הגנה משפטית ומסייע לוודא שהעסק שלך פועל בהתאם לכל החוקים והתקנות הרלוונטיים, מה שמפחית את הסיכון לפניות משפטיות ותביעות. בשורה תחתונה? השקעה ברישיון עסק היא השקעה בעתיד העסק.

עלות רישיון עסק: אז כמה עולה?

נתחיל ונאמר שלסוג העסק יש השפעה מרכזית על עלות רישיון עסק כיוון שלעסקים בעלי סיכון גבוה יותר, כמו מסעדות או מפעלים, ידרשו יותר אישורים ובדיקות, מה שמעלה משמעותית את העלויות. בנוסף, גם למיקומו של העסק יש תפקיד בתמחור וזאת כיוון שרשויות מקומיות שונות לעיתים דורשות תעריפים שונים עבור רישוי. פקטור משמעותי נוסף הוא גודל העסק. עסקים גדולים יותר עלולים להיות מחויבים בתשלומים גבוהים יותר משום שהם דורשים בדיקות מקיפות יותר ואישורים נוספים כמו תוכנית בטיחות אש שאינם נדרשים בעסקים קטנים. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון עלויות נוספות הקשורות לשיפוצים או שינויים שיש לבצע במקום העסק כדי לעמוד בתקנות, ולצידן ישנן גם עלויות עקיפות, כגון הזמן המושקע בהתמודדות עם הבירוקרטיה. כך או כך, חשוב מאוד להיות מודעים לעלויות השונות ולהכניס אותן מראש לתוך התכנון הכלכלי.

עלות רישיון עסק: מהם השלבים?

להלן השלבים בתהליך הרישוי וכן עלות רישיון עסק:

  • בדיקת התאמה ותכנון: תחילה יש לבדוק איזה סוג רישיון צריך וכך לענות על השאלה מי צריך רישיון עסק. במקרים רבים מומלץ להיעזר באיש מקצוע כגון עו”ד, יועץ עסקי, מומחה לרישוי עסקים וכדומה. לפיכך משתנה בהתאם לסוג הייעוץ.
  • הגשת בקשה: שלב זה מורכב מתהליך מילוי טפסים ואספקת מסמכים נדרשים כאשר עלות רישיון עסק תלויה בשירותים הנלווים לצורך השגת הטפסים/אישורים. לאחר מכן יש להגיש את הבקשה ביחד עם הטפסים לרשות המקומית + תכנית אדריכלית ע”י איש מקצוע.
  • ביצוע בדיקות ואישורים נדרשים: במקרים שונים ייתכן ויהיה לבצע בדיקות אש באמצעות יועץ בטיחות אש, סניטריות, ואחרות בהתאם לסוג העסק, והעלות שלהן תלויה בסוג הבדיקות ובתמחור של הגופים המבצעים אותן.
  • אישור הרשויות המקומיות: במידה והרשויות המקומיות ימצאו כי העסק עונה על כל הדרישות ותקנות התכנון והבנייה, יינתנו האישורים הנדרשים.  לתשומת ליבכם, העלויות כוללות גם תשלומים עבור אישורים אלה.
  • קבלת הרישיון ותשלום: לאחר אישור כל השלבים וקבלת רישיון עסק, תידרשו לשלם עבור אגרה.  סכום האגרה לכל פריט רישוי הוא קבוע ונכון להיום מחירו עומד על 347 ₪. כפי שציינו עלות רישיון עסק משתנה לפי סוג העסק ועל סמך העבודה מול הרשות  המקומית.
  • ראוי לציין: במקרים שבהם נדרשים שיפוצים, שינויים או התאמות אחרות במקום העסק על מנת לעמוד בדרישות הרישוי, ייתכנו עלויות נוספות הכרוכות בתהליך זה.

מעוניינים לדעת מהו עלות רישיון עסק?

חברת “נועה כיבוי ורישוי” מספקת ליווי מקצועי המבטיח חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות הקשורות לבירוקרטיה, ומאפשרת לכם להתמקד בהקמה וניהול עסק מצליח. שירותי החברה כוללים יעוץ אישי ומותאם אישית בכל תחום כגון סיוע בהבנת עלות רישיון עסק, ואף וליווי בתהליכים המשפטיים והרגולטוריים

לפרטים נוספים “נועה כיבוי ורישוי” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום. צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן