רישיון עסק זמני

רישיון עסק זמני
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

מתכננים להקים עסק תקופתי או מעוניינים להתחיל ולפעול עד קבלת הרישיון? אז תחילה אתם צריכים רישיון עסק זמני שיאפשר לכם לנהל את העסק באופן חוקי למשך תקופה מוגבלת. אך כיצד תעשו זאת ומדוע זה חיוני  לעסק הזמני שלכם? כל התשובות לפניכם.

למה חשוב לעשות רישיון עסק זמני?

אם נתחיל מהעיקר, רישיון עסק זמני הוא קריטי לעסק שלכם (ולכם!!), וזה לא משנה אם אתם מתכננים להפעיל אותו שבוע או חצי שנה. מעבר לכך שמדובר בדרישה חוקית אשר הפרתה עלולה להביא לקנסות כבדים ואף לסגירת העסק (במקרה הטוב!), היתר זמני גם מבטיח את תקינות ובטיחות הפעילות העסקית שלכם, מציג אתכם כיזמים מקצועיים ואחראיים, ומעניק לכם יתרון תחרותי בשוק כספקים או שותפים. לא פחות חשוב, תהליך הרישוי מכריח אתכם לעבור בדיקה עצמית של העסק ולוודא שכל הגורמים הרלוונטיים להפעלתו עומדים בתקנים הנדרשים, מה שיכול למנוע בעיות חמורות בעתיד, ובפרט במקרים של תאונות.  בשורה תחתונה? התהליך לקבלת רישיון זמני מחייב תשומת לב לפרטים והכנה מקדימה ומאוד ומומלץ להתייעץ עם מומחים כדי להבטיח הליך חלק ומהיר.

מהו בפועל רישיון עסק זמני?

ובכן, היתר זמני הוא רישיון עסק זמני (שאינו עולה על תקופה של שנה), ומטרתו היא לאפשר פעילות עסקית במקרים שבהם רישיון קבוע אינו רלוונטי או אפשרי. מעבר לכך שההיתר מספק גמישות רבה ליזמים ולעסקים קטנים מאחר שהתהליך לקבלתו פחות מורכב ומהיר יותר מאשר התהליך לקבלת רישיון קבוע, הוא גם מאפשר לבעלי עסקים לבחון את השוק ולהתאים את עצמם לצרכים המשתנים של הלקוחות לפני התחייבות לפעילות ארוכת טווח.

עבור אלו עסקים מיועד רישיון עסק זמני?

ראשית, רישיון עסק זמני/היתר זמני מיועד לעסקים שעוסקים במכירת מוצרים או שירותים עונתיים, או לחילופין לאירועים זמניים כגון פסטיבלים, שווקים מיוחדים או מכירות חגיגיות. בנוסף, היתר זמני הוא חיוני עבור עסקים שנמצאים בתהליך של קבלת רישיון קבוע אך רוצים להתחיל בפעילות עסקית באופן מידי.  חשוב לציין, רישיון זמני אינו מחליף רישיונות אחרים שעשויים להיות דרושים להקמת וניהול עסק כגון רישיון בריאות או היתרי בנייה, ועל העסק לעמוד בכל התנאים שנקבעו ברישיון עד לתום תוקפו כדי להימנע מקנסות או סנקציות אחרות.

מהו התהליך?

התהליך לקבלת רישיון זמני מורכב ממספר שלבים חשובים והוא כולל בדיקת תנאים וכללים ספציפיים הקשורים למיקום, בטיחות, הגנת הסביבה ועוד. בשלב ראשון, יש להגיש בקשה לרשות המקומית או לגוף הממשלתי הרלוונטי, תוך ציון הפרטים המלאים של העסק, סוג הפעילות, מיקום העסק ותקופת הזמן לכוון שהרישיון נדרש (לעיתים יש לצרף תוכנית עסקית או תיאור של האירוע או הפעילות הזמנית).

בשלב השני, הרשות עשויה לבצע בדיקות והערכות שונות, כגון בדיקת תנאי בטיחות, השפעה על הסביבה, תנאים סניטריים, וכדומה באמצעות יועץ בטיחות אש ויתכן שידרשו אישורים נוספים, כגון היתר בנייה למבנים זמניים או אישור מהמשרד להגנת הסביבה, לתשומת ליבכם.

בשלב השלישי ובמידה והעסק עומד בכל הדרישות והתקנות, הרשות תאשר את הבקשה ויינתן לעסק המיועד רישיון עסק זמני. יחד עם זאת, חשוב לזכור ששהיתר הינו מוגבל בזמן ולעיתים גם בהיקף הפעילות המורשית, וחשוב מאוד לעמוד בכל התנאים שנקבעו ברישיון ולדעת שעבירות על תנאים אלו יכולות להוביל לביטול הרישיון או לקנסות. לפיכך, בסיום תקופת הרישיון, העסק יידרש לחזור למצבו הקודם או לחדול מפעילות לפי ההוראות המפורטות ברישיון. כך או כך, חשוב לבדוק את הנהלים הספציפיים של הרשות המקומית בטרם הגשת הבקשה, ולהתחיל את התהליך בזמן, מכיוון שלעיתים קרובות הטיפול בבקשה עשוי לקחת זמן.

ליווי מקצועי לאורך התהליך

נועה כיבוי ורישוי היא חברה המתמחה בתחומי בטיחות אש ובתהליך הבקשה לרישיונות עסק בתעשיות השונות. החברה  מספקת שירותי ייעוץ אישי ומקצועי בנושאי בטיחות אש, כמו גם ייעוץ והדרכה בפרוצדורה של קבלת רישיון, וליווי הלקוח בתהליכים המשפטיים והמנהליים הדרושים כמו הדרכות כיבוי אש תוך חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות הקשורות למערכת הבירוקרטית. אז הנכם מעוניינים בקבלת רישיון עסק זמני מקצועי ואמין, שמבטיח שהעסק שלכם יעמוד בכל הדרישות והתקנות? “נועה כיבוי ורישוי” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ חינם. בואו להכיר אותנו ולהתחיל את המסע.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן