מחלקת רישוי עסקים ראשון לציון: הדרך להוצאת רישיון

רישיון עסק ראשון לציון
תמונה של נועה אזולאי, מאי 5, 2025
נועה אזולאי, מאי 5, 2025
ניווט נוח בעמוד

אם קיימת עיר אחת בישראל שיש לה שילוב מאוזן של מסורת וחדשנות ותרבות ועסקים היא ראשון לציון. מעבר למיקום האולטימטיבי וחופי הים המרהיבים, ראשון לציון היא עיר שמצליחה לייצג כמעט כל חתך אוכלוסין בישראל, דבר שהופך אותה ל”אדמה פורייה” למגוון אדיר של עסקים. אז אתם מעוניינים להקים עסק בראשון לציון? בשלב הראשון (והחשוב ביותר!) עליכם להתחיל בתהליך להוצאת רישיון מול מחלקת רישוי עסקים ראשון לציון. אך כיצד עושים זאת ומה חשוב לדעת? בשביל זה אנחנו כאן. שנתחיל?

החשיבות של רישיון עסק

על פי חוקי מדינת ישראל, כל סוג עסק אשר נמצא ברשימה של מחלקת הרישוי של משרדי הממשלה מחויב בהוצאת רישיון עסק כדי להתחיל את פעילותו העסקית. מדובר בתהליך חשוב מאוד אשר לצערנו רווי בבירוקרטיה וכולל לא מעט (בלשון המעטה!) הגשת בקשות, הצגת מסמכים ותוכניות, מילוי טפסים פגישות עם הגופים הרלוונטיים, לרבות מחלקת הרישוי של הרשות המקומית, ובמקרה שלנו, ראשון לציון.

אז מהם הצעדים להוצאת רישיון עסק מול המחלקה לרישוי עסקים ראשון לציון?

צעד ראשון: תכנון ומידע מקדמי

נתחיל ונאמר כי מאוד מומלץ להיפגש עם נציג של המחלקה לרישוי עסקים עיריית ראשון לציון כדי לקבל את כל המידע הנחוץ לקבלת הרישיון, כמו השאלה מי צריך רישיון עסק. בפגישה זו תוכלו להבין טוב יותר את התהליך ומהם הפרטים טכניים שהינם אינטגרליים להמשכו, לרבות קבלת רשימה מסודרת של המוסדות השונים אליהם תצטרכו לפנות בהמשך התהליך. כמו כן, לאחר הגשת הבקשות אל כל אחד מהגופים הרלוונטיים (כגון משרד הבריאות, מהנדס העיר ואחרים) , תקבלו בתוך 30 יום החל מתאריך ההגשה את המידע המקדמי. המסמכים יכללו את כל הדרישות וההנחיות הנחוצות לעסק המיועד, כך שתוכלו להתקדם בצורה חלקה ומסודרת.

צעד שני: תוכנית עסק

הצעד השני והחשוב בתהליך של הוצאת רישיון עסק הוא בניית והגשת תוכנית עסק מפורטת זה המבוססת על ההנחיות והדרישות של מחלקת רישוי עסקים ראשון לציון. התוכנית חייבת לכלול תכנית ומסמכים שונים לפתיחת תיק, טבלת אישורים לתוכנית, ייפוי כוח, תרשימי סביבה, בקשה לשימוש חורג, מפה מצבית ועוד. בנוסף, יש לקבל את אישורם של גופי רישוי מורשים גם ממשלתיים וגם עירוניים, לרבות ממונה בקרת תוכניות, תברואן האזור, וממונה רישוי הנדסי באגף רישוי ופיקוח על העסקים, שירותי וטרינרי עירוני, האגף לאיכות הסביבה, משרד הבריאות המחוזי, משטרת ישראל, משרד העבודה וגופי נוספים המורשים על פי חוק למתן אישורים.- כל אחד על פי הרלוונטיות שלו לפריט המבוקש ברישוי עסקים.

צעד שלישי: בקשה לרישוי העסק

בשלב זה יש להגיש בקשה רשמית לרישוי עסק למחלקת רישוי עסקים ראשון לציון . הבקשה חייבת לכלול את כל המסמכים והאישורים שברשותכם לרבות טופס הגשת בקשה לרישיון, תוכנית עסק חתומה ומאושרת, תוכנית בטיחות העונה להנחיות של המידע המקדמי, שובר אישור לתשלום האגרה, חוזה שכירות חתום, מס’ חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח, מסמך תאגיד חברה, פרוטוקול מורשי חתימה, לאחר הגשת הבקשה תתקבל תשובה תוך 21 יום באם הבקשה אושרה או נדחתה ומדוע.

צעד רביעי: הנפקת רישיון

לאחר שסיימתם את התהליך וקיבלתם אישור שיכול לנוע בין 21 ימים להליך מקוצר, ועד ליותר משנה להליך סבוך, הגיע הרגע המיוחל להנפקת הרישיון. חשוב לציין כי עליכם לציית על פי חוק רישוי עסקים לכלל התנאים והדרישות גם לאחר קבלת הרישיון, ולשמור על תחזוקת המערכות, תברואה ונקיון, וכיוב, הכל ברמה חודשית, ושנתית.
ליצירת קשר עם האגף לרישוי וקידום עסקים ראשון לציון:
מירב מדמוני ביז’אוי
03-9547343
03-9547335
הכרמל 20, ראשון לציון, קומה 3

האם קיימים הליכים ודרישות מיוחדות למחלקת רישוי עסקים ראשון לציון?

ובכן, למחלקת עסקים ראשון לציון יש כמה הנחיות ודרישות הייחודיות לעיר וזוהי חובתכם להכיר אותם ולפעול על פי הם על פי חוק. לדוגמא, ההנחיות המיוחדות של עיריית ראשון לציון כוללות הנחיות לשיפוץ חזיתות במדרחוב העירוני, הנחיות אגף איכות הסביבה העירוני, הנחיות בעניין רוכלות, הנחיות לתיחום שטחי הרשאה ברובע, הנחיות מיוחדות לנגישות, ועוד. כמו כן, קיימים חוקי עזר עירוניים שיש לפעול על פיהם, ואף יש לקבל היתר מיוחד מהעירייה לאירועים המוניים שהעסק פועל בהם.

שאלות ותשובות – רישיון עסק ראשון לציון

  1. מה מטרתו של רישיון עסק בעיר ראשון לציון?
    רישיון עסק נועד לוודא שהעסק פועל על פי החוק, תוך שמירה על בריאות הציבור, בטיחות, נגישות וסדר ציבורי, בהתאם למדיניות העירונית והארצית.

  2. אילו סוגי עסקים נדרשים להוציא רישיון בעיר?
    מרבית העסקים בתחומי המזון, הבריאות, היופי, השירותים, התעשייה, המסחר והבילוי – מחויבים ברישיון לפני תחילת פעילותם.

  3. מהם השלבים העיקריים להוצאת הרישיון?
    הגשת הבקשה, קבלת אישורים מגורמים מאשרים (כיבוי אש, בריאות, משטרה, תברואה), תיקון ליקויים במידת הצורך, וקבלת רישיון סופי.

  4. כיצד ניתן להגיש בקשה לרישיון עסק ראשון לציון?
    ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון דרך אתר העירייה או פיזית במחלקת רישוי עסקים, בצירוף כל המסמכים הנדרשים.

  5. מהם המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה?
    טופס בקשה, תשריט חתום על ידי אדריכל, מסמכים מזהים של בעל העסק, אישור זכויות בנכס, ולעיתים גם תצהיר מהנדס או יועץ.

  6. האם יש מסלול רישוי מהיר לעסקים קטנים?
    כן. עסקים פשוטים העומדים בתנאים מסוימים יכולים להיכנס למסלול רישוי מקוצר בתנאים מקלים ולזמן טיפול מהיר יותר.

  7. כמה זמן נמשך תהליך קבלת הרישיון?
    בממוצע בין 45 ל-90 ימי עבודה, תלוי בעמידה בדרישות ובמורכבות העסק.

  8. האם אפשר להפעיל את העסק לפני קבלת הרישיון?
    רק במקרים שבהם ניתן אישור זמני מהרשות. אחרת, פתיחת עסק ללא רישיון אסורה ועלולה לגרור קנסות וצווי סגירה.

  9. מי הגורמים המאשרים בתהליך?
    כיבוי אש, משרד הבריאות, משטרת ישראל, המשרד להגנת הסביבה ומהנדס העיר – לפי תחום הפעילות של העסק.

  10. האם יש עלויות נלוות לתהליך הרישוי?
    כן. מעבר לאגרת הרישוי שמשולמת לעירייה, יש לקחת בחשבון גם עלויות הכנת תכניות, יועצים, וביצוע שינויים נדרשים.

  11. מהו רישיון זמני ומתי ניתן לקבלו?
    רישיון זמני מאפשר להתחיל לפעול בזמן שהבקשה בתהליך, בתנאי שמולאו דרישות בסיסיות ונמצא שאין סיכון בטיחותי.

  12. כיצד ניתן לעקוב אחר סטטוס הבקשה?
    באמצעות המערכת המקוונת של עיריית ראשון לציון ניתן להתעדכן בזמן אמת, להעלות מסמכים ולתקשר עם גורמי הרישוי.

  13. מה תוקף הרישיון לאחר קבלתו?
    רוב הרישיונות ניתנים לתקופה של שנה עד חמש שנים, בהתאם לסוג העסק ודרישות הרשות המקומית.

  14. האם ניתן להעביר רישיון עסק לבעלים חדש?
    לא. שינוי בעלות מחייב הגשת בקשה נפרדת והנפקת רישיון חדש על שם הבעלים החדש.

  15. האם העירייה מספקת ייעוץ ליזמים חדשים?
    כן. ניתן לפנות למחלקת רישוי עסקים לקבלת ייעוץ ראשוני, הכוונה מקצועית וליווי בשלבים הראשונים של פתיחת העסק.

חברת “נועה כיבוי ורישוי”: שירות מקצועי ואמין לתהליך הוצאת רישיון עסק

רוצים לחסוך זמן ובעיקר להימנע מלהתמודד לבד עם הבירוקרטיה הסבוכה של הוצאת רישיון עסק? אז הכירו את חברת “נועה כיבוי ורישוי בע”מ” החברה המובילה בארץ בתחום רישוי עסקים ובטיחות אש הפועלת כבר למעלה מ-15 שנה בליווי עסקים בתהליך של הוצאת רישיונות עסק. כפי שוודאי הבנתם התהליך של הוצאת רישיון עסק סבוך ופרטני שלא ממש מתאים לכל אחד. בדיוק בשביל זה צוות המומחים של חברת “נועה כיבוי ורישוי בע”מ” קיים ושירותיו כוללים סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, ועד לקבלת רישיון עסק והנפקתו.

לקבלת מידע נוסף, “נועה כיבוי ורישוי” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום. בואו נצא לדרך.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן