רישוי עסקים באר שבע: רישיון בבירת הנגב

רישוי עסקים באר שבע
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

חושבים להקים עסק בבאר שבע? אז תחילה כדאי שתכירו את התהליך להוצאת רישיון עסק ואת מחלקת רישוי עסקים באר שבע המטפלת ברישיונות עסקים הנמצאים בשטח שיפוטה.

באר שבע, המכונה גם “בירת הנגב”, היא העיר השביעית בגודלה בישראל וגם אחת הוותיקות שבהן. העיר הקסומה שמצליחה לשלב בה תרבות, היסטוריה, ומודרניות התפתחה לא מעט בעשור האחרון מה שגורם ללא מעט בעלי עסקים לרצות ולהקים בה עסק. למעשה, בחמש שנים האחרונות, באר-שבע הפכה לאטרקציה להשקעות, וביוזמתה של עיריית באר שבע ומשקיעים נוספים למעלה משלושה מיליארד ש”ח הושקעו בפרויקטים ציבוריים ופרטיים בעיר. ובכן, בעוד אין ספק שעיריית באר שבע פועלת לקידום ופיתוח העיר, עדיין קיימת פרוצדורה בירוקרטית הנדרשת להקמת עסק מקומי ואחד הרכיבים העיקריים שלה היא הגשת בקשה למחלקת רישוי עסקים באר שבע.

רישוי עסקים בבאר שבע: מה חשוב לדעת?

כאשר פונים למחלקה לרישוי עסקים באר שבע להוצאת רישיון עסק הבקשה מתמקדת בשני אלמנטים. האלמנט הראשון מתמקד ברמת המיקרו ונוגע לחוק חופש העיסוק, כלומר הזכות של כל אדם לעסוק בתחום עיסוק שבו הוא בוחר, והאלמנט השני מתמקד ברמת המקרו ונוגע לשמירה על איכות חיים גבוהה ובטוחה לסביבה. כמו כן, כדי לזרז את הליך הרישוי ככל שניתן ולהקל על בעלי עסקים בקבלת רישיון עסק, המחלקה לרישוי עסקים באר שבע מקצה הרבה זמן וכוח אדם לתחום ומקפידה על מתן שירות מקצועי, יעיל, ונגיש מתחילת התהליך ועד קבלת הרישיון (במידה והבקשה אושרה). עם זאת, כן חשוב לומר שמדובר בתהליך בירוקרטי ממושך, לכן, רגע לפני שמתחילים חשוב להכיר את התנאים והחוקים כמו חוק רישוי עסקים הקשורים לנושא. בנוסף, כדאי להכיר את הדרישות של רישוי עסקים באר שבע, או לחילופין להיעזר באיש מקצוע המתמחה בתחום שיסייע לכם לעבור את התהליך וידאג לבצע אותו ביעילות ובמקצועיות, זה בהחלט עלול להקל עליכם ולקצר את התהליך. לתשומת ליבכם.

מהם עיקרי תהליך הרישוי מול מחלקת רישוי עסקים באר שבע?

תחילה יש לבקש מידע מקדמי לבעלי עסקים ויזמים. המטרה של מידע מקדמי היא שבעלי עסקים יידעו מראש מה נדרש עבור הוצאת רישיון לניהול עסק, ומהן המגבלות של חלל העסק ומיקומו (אם יש כאלה). שלב זה מתבצע בטרם השקעת הכסף וחתימת על חוזה שכירות. לאחר מכן, אם המידע המקדמי ענה על כל הדרישות של בעל העסק יש להגיש בקשה לרישוי עסק. הבקשה חייבת לכלול תוכנית עסק, חוזה שכירות חתום, תרשים סביבה (רצוי בקנה מידה של 1:1250), תרשים מגרש (שעבורו ניתן לקבל נתונים מעיריית באר שבע!), חישוב שטחי העסק ופירוט פתחי אוורור (אם אינם קיימים כאלו יש להשתמש באמצעים טכניים אחרת המקום לא יאושר לפתיחת עסק!).
ליצירת קשר עם האגף לקידום עסקים באר שבע:
מנהל/ת המחלקה: מלכה גל
טלפון 08-6463858
פקס 08-6840084
כתובת בניין העירייה
דואל soniam@br7.org.il
שעות קבלת קהל:
זימון קבלת קהל מקוון נפתח בחלון חדש ביום רביעי 13:00-9:00
קבלת קהל פרונטלית:
שני וחמישי 13:00-9:00,
שלישי 19:00-16:30 (18:30 סגירת דלתות) שעות מענה טלפוני:
ראשון ושלישי 12:00-9:00,שני וחמישי 15:30-14:00

האם קיימות דרישות ותנאים ייחודיים לעיריית באר שבע?

אם אתם שאולים מי צריך רישיון עסק, תדעו שלעיריית באר שבע אכן יש דרישות ותנאים ייחודיים לפתיחת עסק בעיר כגון: הנחיות מיוחדות לרישוי עסקים המתוכננים להתקיים במבני שימור השייכים לרשות המקומית, הנחיות מיוחדות לביצוע פעולות רוכלות, הקמת דוכנים או מופעים יד פעמיים, הנחיות לתליית שלטי חוצות, שלטי פרסום או שלטי שם לעסקים, טיפול היתר לילה, הנחיות לעסקים בתחום התיירות והפנאי, הנחיות העוסקות בפריסת שולחנות וכסאות בשטח מדרכה (למשל לבתי קפה ומסעדות!), והנחיות מיוחדות לסגירות חורף.

רוצים לחסוך זמן ולהסתייע באנשי מקצוע לתהליך של הוצאת רישיון עסק בבאר שבע?

הכירו את חברת “נועה כיבוי ורישוי בעמ”, החברה המובילה בארץ בתחום רישוי עסקים. עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה, ליווי של מאות עסקים ברחבי הארץ, ומוניטין מצטיין, צוות החברה יעניק לכם ייעוץ וליווי מקצועי לאורך התהליך של הוצאת רישיון  צוות החברה מכיר היטב את התהליך הבירוקרטי ואת הדרישות הייחודיות של כלל הרשויות המקומית בישראל, לרבות מחלקת רישוי עסקים באר שבע.
לקבלת מידע נוסף, “נועה כיבוי ורישוי בעמ” מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום. בואו נצא לדרך!

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן