רישיון עסק קוסמטיקה: טיפים והנחיות לקבלת רישיון במהירות

רישיון עסק קוסמטיקה
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

ניהול מכון קוסמטי, בדומה לניהול עסקים רבים מחייב קבלת אישור. רישיון עסק קוסמטיקה מעיד על כך שהמכון הנמצא בבעלותכם נבדק ונבחן וכי נמצא כי הוא עומד בדרישות הקבועות בחוק. מכוני קוסמטיקה מסווגים כעסקים המשתייכים לקבוצה מספר אחת במשרד הבריאות, יחד עם עסקים המשתייכים לענף הבריאות והרוקחות.

מכוני קוסמטיקה מעניקים ללקוחותיהם טיפולים גופניים שונים שאינם נופלים תחת ההגדרה של טיפולי בריאות אך יחד עם זאת, מחייבים נקיטת אמצעי זהירות ושמירה מירבית על היגיינה זאת בשביל שלא לסכן את מטופליהם. הגורם המוסמך להענקת רישיון עסק קוסמטיקה הוא הרשות המקומית אשר בתחומה מעוניין העסק לפעול.

קבלת רישיון עסק קוסמטיקה, מה התהליך?

השלב הראשון בתהליך קבלת רישיון עסק למכון קוסמטי הוא קביעת פגישה עם נציג הרשות המקומית ובקשת מידע רלוונטי אודות המבנה בו עתיד העסק לפעול. מידע שכזה יספק רקע חשוב אודות תקינות המבנה, חריגות ועבירות בנייה במידה וישנן ויספק הזדמנות לתיקון הליקויים לפני בקשת האישור.

לאחר קבלת אישור מטעם הרשות המקומית יש לפנות לקבלת אישור מטעם משרד הבריאות. אישור שכזה בוחן אלמנטים שונים בפעילות העסק ומחייב עמידה בדרישות בשביל לזכות באישור המיוחל.

מהן דרישות משרד הבריאות לשם קבלת רישיון עסק קוסמטיקה?

  • מבנה העסק – המבנה בו פועל מכון קוסמטי חייב להכיל תא שירותים, כיור עם מים זורמים, תאורה מספקת ואוורור תואם. במידה והמבנה בו פועל העסק בנוי מחומרים שאינם מאושרים, יש לתקן זאת בשביל לקבל אישור. קירות המבנה המאושר צריכים להיות עשויים בטון או לבנים ולא מחומרים כמו עץ או אסבסט.
  • חומרים – החומרים הקוסמטיים השונים בהם נעשה שימוש במסגרת פעילותו של מכון קוסמטי צריכים לקבל את אישורו של משרד הבריאות ולעמוד בדרישות החוק לפי התקינה בארץ.
  • תנאים היגייניים נאותים – נותנת השירות מחויבת לעבוד כשהיא בריאה ללא מחלות העשויות לעבור במגע ולסכן את מטופליה. חובה לשטוף ידיים בצורה מוקפדת עם סבון ומים לאחר כל טיפול קוסמטי, להצטייד בבגדי עבודה נקיים וראויים.
  • חיטוי ציוד מקצועי – מומלץ לעשות שימוש בציוד קוסמטי חד פעמי למען שמירה על היגיינה מקסימלית ובריאות המטופלים. במידה ונעשה שימוש בציוד רב פעמי, יש לוודא כי הוא עבר חיטוי כנדרש לפני כל שימוש בחומרי חיטוי המגינים מפני זיהומים ממקורות שונים.
  • ספקי ציוד וחומרים – כדי לקבל רישיון עסק קוסמטיקה יש לעבוד מול ספקים וחברות המוכרים ומאושרים בידי משרד הבריאות.
  • הסדרת אישורים המותאמים לטיפולים אותם מציע המכון – המכונים הקוסמטיים צריכים להצטייד באישורים והסמכות בהתאם לשירותים השונים המוצעים במסגרתם. כל שירות המוצע במכון מצריך הכשרה מתאימה, על המכשירים השונים לעמוד בתקינה כנדרש ועוד.

איך מקבלים רישיון עסק קוסמטיקה?

בשביל לקבל רישיון באופן רשמי יש למלא בקשה לכך. במעמד הגשת הבקשה תועבר אליכם רשימת הדרישות המחייבות אתכם, התקנות השונות והבדיקות אותן עליכם לעבור. לאחר הגשת הניירת הדרושה ועמידה בדרישות אותן מחייב החוק, תתקבל התשובה הרשמית בדבר מתן רישיון או סירוב להנפקתו. במידה וניתן לכם אישור הוא יישאר בתוקף למשך תקופה בת שלוש שנים.

השאירו את העבודה למקצוענים

בעלי מכוני קוסמטיקה רבים מעוניינים לחסוך מעצמם את הטרחה וההתנהלות מול הגורמים השונים במטרה לקבל רישיון עסק קוסמטיקה ופונים אל גופים מקצועיים ומנוסים שמספקים את כלל השירותים הכרוכים בתהליך. מילוי והגשה של מסמכים, התנהלות מול רשויות, העברת מידע אל משרד הבריאות הם רק חלק מהתהליכים אותם תוכלו לחסוך מעצמכם במידה ותבחרו לשכור את שירותיהם של חברות רישוי מקצועיות. נותני השירות המקצועיים בקיאים בתהליכים אותם יש להסדיר ומכירים היטב את דרישות החוק המלאות.

רישיון עסק קוסמטיקה- לסיכום

רישיון עסק קוסמטיקה הוא מעין תעודת ביטוח הן עבורכם כבעלי עסק והן עבור לקוחותיכם. רישיון משדר מקצועיות ואיכות ומאשר רשמית כי פעילותכם עומדת בדרישות החוק השונות. בעבור הלקוח, הרישיון הוא האישור החוקי כי הספק מולו הוא מתנהל נבדק, ונמצא כשיר להציע שירותיו לפי דרישות החוק.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן