רישיון עסק למסעדה: כיצד לעבור את התהליך בצורה חלקה

רישיון עסק למסעדה
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
נועה אזולאי, מרץ 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

בשעה טובה זה קורה! הרעיון התבשל כבר זמן מה, הקונספט, התפריט ואפילו הצוות, אבל רגע לפני שאתם מפיצים לעולם בשורה לעולם שפתחתם מסעדה, עצרו! בדומה לכל עסק, הפעלת מסעדה דורשת אישורים כחוק ולשם קבלתם עליכם לבקר במספר תחנות בדרך, לקבל אישורים רשמיים ורק לאחר מכן להמשיך ולשווק את העסק החדש שלכם. אז קודם נלמד מהו רישיון עסק למסעדה ואיך מקבלים אותו.

איך מתחילים?

הצעד הראשון בדרך לקבלת רישיון עסק למסעדה, עובר ברשות המקומית אשר בשטחה אתם מעוניינים להפעיל את העסק שלכם. נציג מטעם הרשות המוסמך לבחון ולאשר את מיקום המסעדה יפגוש אתכם במקום המיועד ויספק  חוות דעת מקצועית בנוגע להתאמת המקום לצרכים שלכם.

מלבד אישור רישיון עסק למסעדה, או סירוב נציג הרשות המקומית, מומלץ לפנות ולבקש מידע מורחב אודות הנכס. בדיקה מקדימה שכזו כוללת אישורים, חריגות בנייה במידה וישנן, היתרים שונים ועבירות במידה ונרשמו. מידע זה הוא חשוב במיוחד ועשוי למנוע מכם קנסות, עיכובים ומפח נפש.

אילו אישורים נדרשים במסגרת רישיון עסק למסעדה?

לאחר שבחנתם את הרקע של הנכס המיועד להקמת המסעדה וקיבלם אישור של הרשות המקומית, עליכם לפנות אל הגורמים הממשלתיים הבאים על מנת לקבל אישורם בדרך למתן רישיון בתחום ההסעדה:

  • קבלת אישור ממשרד הבריאות – רלוונטי וחשוב במיוחד לעסק המגיש מזון. אחסון המזון, תנאי הגשתו, היגיינת המקום, כל אלה ועוד הם גורמים קריטיים שכל פגם בהם עשוי למנוע קבלת רישיון עסק למסעדה. בשל חשיבות האישור ממשרד הבריאות להפעלת המסעדה בפרט ולקבלת היתר בכלל, מומלץ לבקש אישור מוקדם ממשרד הבריאות. (חוות דעת מקדמית) באישור מוקדם הכוונה היא לבדיקה מקדימה למתן שלב האישור אשר במסגרתה מגישים תכנית עסק רעיונית למשרד הבריאות לאישורם ולחוות דעתם, וכן נציג מטעם המשרד יגיע על מנת לבחון מהי המידה בה המקום עומד בדרישות המשרד, קבלת כל האישורים והמסמכים הנדרשים לפי חוק. במידה ונמצאו ליקויים תוכלו לפעול בשביל לתקנם עד לשלב בקשת האישור הסופי.
  • אישור משירותי כיבוי אש – אישור מטעם הכבאות הוא הכרחי עבור הקמת והפעלת עסק חדש כחוק ועבור חידוש רישיון עסק למסעדה. טרם קבלת האישור, על הבעלים לבחון כי כל דרישות כיבוי אש מתקיימות במסגרת המתחם. במידה והבעלים מצא את המקום תקין וכממלא אחר כל הדרישות כחוק, ניתן להגיש בקשה אל הרשות המקומית. לאחר שזו הוגשה, יגיע אל המקום נציג מטעם הכבאות, מפקח, שתפקידו הוא בדיקה האם בוצעו במקום כל סידורי הבטיחות הדרושים לצורך כיבוי אש. המפקח יוציא מסמך דרישות בו יתבקשו התקנת מערכות הגנה, כיבו וגילוי במידה ואין בעסק, או ידרשו אישורי תחזוקה שנתיים בהתאם למערכות המותקנות בעסק לביקורת זו כדאי להסתייע ביועץ מקדים דרך חברתנו. ביקור המפקח כרוך בתשלום אגרה כנדרש.
  • אישור מטעם המשטרה – קבלת רישיון עסק למסעדה מחייב באישורה של משטרת ישראל. מסעדה היא בית עסק שמכיל בתוכו מספר רב של אנשים, התקהלות ובשל דאגה לשלומם, מתנה משטרת ישראל אישור בקיום מספר דרישות ותקנות מצד בית העסק. יציאת חירום, עובי הזכוכית בעסק, שילוט, סוג הקופות הפועלות במקום, מיגון, ביטוחים ופרמטרים נוספים לתקינה שמחייבים את מפעיל העסק לעמוד בהם על מנת לקבל אישור של משטרת ישראל להפעלתו.
  • אישור ממשרד התברואה – על העסק להתנהל במסגרת התנאים .אלו צריכים להיות נאותים מבחינה תברואתית על מנת לקבל אישורים כחוק, והם הוגדרו בחוק לעסקים העוסקים בתחום המזון ומגישים אותו לקהל הרחב.

אישורים אלו, כמו רישיון עסק למסעדה, הכרחיים על מנת לוודא שהמקום מופעל בהתאם לתקנות הבטיחות עליהן מורה החוק.

מהי תוכנית העסק?

לאחר קבלת כל אישורים הללו, עליכם ליצור את תוכנית העסק שלכם. התוכנית מורכבת מתרשימים ומפות של המקום עליו יוקם העסק ומסמכים שונים הדרושים בשלב זה. תרשימים של אזור המטבח במסעדה, אזורי ההסעדה המיועדים, נקודות חשובות לבטיחות במקום ועוד עליהם להיות מצורפים וברורים במסגרת הגשת התכנית. בעלי עסק רבים בוחרים להיעזר במומחה בתחום הרישוי, זאת כדי להימנע מסחבת, הוצאות מיותרות ודחייה של קבלת היתר.

עם הגשת התוכנית וקבלת כל יתר האישורים הדרושים עליכם להמתין לקבלת תשובה. בקשות רבות בשביל רישיון עסק למסעדה נתקלות בסירוב. דחיית הבקשה מבוססת לפי רוב רוב על ליקויים שונים שנמצאו במקום. בשביל לבחון בקשתכם בשנית, עליכם לתקן את כלל הליקויים שנמצאו.

סיוע מקצועי לקבלת רישיון עסק למסעדה

בעלי עסק רבים שוכרים שירותיהם המקצועיים של חברות רישוי שונות המתמחות בתהליך קבלת ההיתר. ביצוע תהליך קבלת רישיון עסק למסעדה בסיוע איש מקצוע מיומן עשוי לחסוך לכם הוצאות, זמן וטרטורים מיותרים. הידע הרחב המתמקד בדרישות החוק, היכרות עמוקה עם התהליך והתנהלות יעילה מול הרשויות תסייע לכם לקבל היתר בקלות יחסית, מהירות ותשאיר לכם את הכוחות הדרושים על מנת להמשיך ולקדם את העסק שלכם.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן