דרישות כבאות לרישוי עסקים

דרישות כבאות לרישוי עסקים
נועה אזולאי, מאי 2, 2024
נועה אזולאי, מאי 2, 2024
ניווט נוח בעמוד

כשמדובר בעסקים בישראל העמידה בדרישות כבאות רישוי עסקים היא המפתח להשגת רישיון עסק, ולשמירה על תוקפו באופן רציף.
חשוב מכך, לא מדובר כאן רק בעמידה בדרישות וציות לתקנות, אלא בשמירה  על בטיחות העסק, עובדיו, וסביבתו.

עמידה בדרישות כבאות רישוי עסקים היא לא רק עניין של קבלת רישיון, אלא גם של שיפור ושמירה על בטיחות העסק ועובדיו.
למעשה, אי עמידה בדרישות כבאות רישוי עסקים לא רק עלולה לגרום לסיכונים רבים ואף לסנקציות קשות מצד הרשויות הרלוונטיות, אלא גם לשלילת הרישיון.
“לא ידעתי”? זה לא תירוץ שיתפוס במקרים של תאונות עבודה, נזק לנכסים, פגיעה בסביבה, וחמור מכך פגיעה בבריאות הציבור, לכן חשוב וחובה לעמוד בדרישות הכבאות בכל עת.
בנוסף, צריך להבין שאי עמידה בדרישות עשויה לגרום לאובדן אמינות בעיני הלקוחות ולהזיק לשם העסק.
על כן, מניעת סיכונים והשמירה על בטיחות הפועלים והציבור הן חלק בלתי נפרד מההצלחה והתפוקה של העסק,
והשקעה בעמידה בדרישות הבטיחות מאפשרת לעסק לפעול באופן בטוח יותר, להפחית את הסיכונים הכפופים לסנקציות ותביעות, וכמובן לשמור על יציבותו והמוניטין שלו.

דרישות כבאות לרישוי עסקים
דרישות כבאות לרישוי עסקים

 

אז מהן דרישות כבאות רישוי עסקים?

דרישות הכבאות לרישוי עסקים בישראל נועדו להפחתת הסיכון להתרחשות שריפה ולהגביר את בטיחות השוהים במתקן העסק.
התהליך כולל כמה שלבים חיוניים כדי להבטיח את עמידת העסק בכל הנדרש לפי חוק, כאשר תחילה על העסק להגיש תוכנית בטיחות מפורטת, הכוללת פרטים כמו מיקום המתקן והתנהלות יומיומית.
כמו כן, על העסק להוכיח שהוא עומד בקריטריונים ספציפיים שנקבעו בחוק, ולהציג תוכנית בטיחות אש הכוללת בין היתר התקנת ציוד כיבוי אש מתאים, כגון מטפים וארונות כיבוי, וכן התקנת גלאי עשן, ואף יציאות חירום ומסלולים מסומנים.
בנוסף, העסק יחויב לרכוש גם ביטוח רלוונטי ולעתים קרובות יידרש לקבל אישורים מגופים נוספים.
חשוב לציין כי עם פתיחת העסק, יהיה חובה לחדש את הרישיון בכל שנה,  תהליך שעשוי לארוך בין שלושה לשישה חודשים, לכן, תמיד מומלץ להתחיל בתהליך החידוש מוקדם ככל האפשר.
מיותר לציין שתתבצע בדיקה מקדימה של שירותי הכבאות במטרה לאשר את התאמת העסק לתקני הבטיחות.
בדיקה זו כוללת ביקורת אתר וסקירה של התוכנית העסקית שהוגשה, ורק לאחר מכן, אם העסק אכן עומד בכל הדרישות, הוא יקבל את האישור לרישיון/חידוש רישיון.
כך שהחשיבות של עמידה בדרישות היא לא רק בתהליך הרישוי, אלא גם בהווה ובעתיד.
אם זה נשמע לכם מתיש או קיצוני, כדאי לזכור שבטיחות אש הינה חיוניות לשמירה על העסק ועל בטיחות הנמצאים בו, היא גם מסייעת למנוע או להפחית את ההפסדים הפוטנציאליים במקרה של שריפה.

 

כיצד ניתן להבטיח עמידה בדרישות כבאות רישוי עסקים?

ובכן, כדי להבטיח שהעסק יעמוד בכל הדרישות של רשות הכבאות והצלה, שימוש בשירותים של יועצי בטיחות אש הוא צעד חכם ומועיל, אם לא הכרחי.
יועצים אלו, המומחים בתחומם ובעלי רקע נרחב, מספקים סיוע יסודי להבטחת עמידה בכל הפרמטרים הדרושים ותפקידם כולל לא רק את עיצוב ותכנון המערכות הנדרשות לכיבוי וגילוי אש אלא גם פיתוח תוכניות בטיחות, עריכת סקרים לזיהוי סיכונים פוטנציאליים, והדרכת צוותי העבודה לקראת תרחישי חירום.
בנוסף לכך, הם גם מלווים את העסק בתהליך הקבלת אישורים נדרשים מרשות הכבאות, מה שמקל על העסק לעמוד בתנאי הרישוי ולהבטיח בטיחות מקסימלית.

 

רוצים להיות בטוחים שהעסק עומד בדרישות? עם “נועה כיבוי ורישוי” תוכלו להבטיח זאת!

חברת “נועה כיבוי ורישוי” היא אחת החברות המובילות בארץ בתחום בטיחות אש, והינה מספקת שירותים מקצועיים ומקיפים הכוללים ייעוץ, תכנון, התקנה ותחזוקה של מערכות כיבוי אש, ביצוע סקרים לזיהוי סיכונים, וליווי מלא עד לקבלת אישורי הרישוי הנדרשים. עם “נועה כיבוי ורישוי” אתם יכולים להבטיח לא רק שהעסק שלכם יעמוד בדרישות החוקיות, אלא גם שתהיה לו בטיחות מוגברת ויסודית.

לקבלת מידע נוסף והתחלת תהליך שיעשה את העסק שלכם בטוח יותר ותואם לכל הנדרש, צרו קשר עוד היום.
אנחנו יכולים להציע לכם פתרון מותאם אישית, המתחשב בצרכים ובמאפיינים הייחודיים של העסק שלכם, ולסייע לכם לעמוד בכל הדרישות באופן היעיל והבטוח ביותר.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן