תוכניות בטיחות אש – בניית תוכנית בטיחות מקיפה ומקצועית

תוכניות בטיחות אש
נועה אזולאי, מאי 12, 2024
נועה אזולאי, מאי 12, 2024
ניווט נוח בעמוד

תוכניות בטיחות  אש בעסקים מסייעות למנוע ולנהל סיכוני אש באופן מקצועי ובטוח. הן מקדמות בטיחות לעובדים והן מסייעות בהפחתת סיכונים לנכסי העסק.

נדרש לכל עסק בשיפוץ מעל 100 מ”ר (מבנה קיים)

נדרש לכל נכס חדש ברמת מעטפת, מכל גודל. (מבנה חדש)

כשמדובר בתוכניות בטיחות אש בעסקים, חשוב להבין כי לא רק מדובר במנגנון הכרחי להוצאת רישיון עסק, אלא גם בחלק בלתי נפרד מאחריות בעל העסק לשמירה על בטיחות העובדים, הלקוחות והסביבה. תוכניות בטיחות אש יש בכוחן להציל חיים, בייחוד במקרים של שריפות גדולות או מצבי חירום קיצוניים, והן מבטיחות שהעסק יהיה ערוך בצורה אופטימלית במקרה של שריפה וכי העובדים ידעו כיצד להגיב ובמהירות, מה שמקטין את הסיכון לפציעות ולנזקי, ואף הצלת חיים. בנוסף לכך, יישום נכון ומקצועי של תוכנית  אש יכול למנוע נזק כלכלי משמעותי במקרה של שריפה,  כך שזוהי גם הגנה על ההשקעה העסקית של העסק. כך או כך, חשוב מאוד להקפיד על תוכנית בטיחות אש מקצועית העונה על כל תקנות הבטיחות של רשות כיבוי האש, ואסור בתכלית האיסור “לעגל פינות” או להמעיט בחשיבותה.

מהן תוכניות בטיחות אש?

תוכניות אש בעסקים/ או להיתרי בנייה הן מערך כוללני של נהלים והוראות המיועד להבטיח את בטיחות האנשים והרכוש במקרה של שריפה. הן כוללות גישות רחבות כיבוי אש לכבאית, יעילות התגובה במקרה של שריפה, והפחתת נזקים פוטנציאליים במצב חירום. בעלי עסקים נדרשים להגיש תוכנית  בטיחות אש ולהגישה לאישור של שירותי הכבאות, וזאת כחלק מהתהליך לקבלת או חידוש רישיון העסק. כמו כן, חשוב לציין כי תוכניות בטיחות האש נבדקות ומעודכנות באופן קבוע על ידי רשות הכבאות כדי לוודא כי הן עומדות בתקנים המתעדכנים ומתאימות למציאות המתמדת של העסק.

מה כוללות תוכניות אש?

תוכנית אש מקצועית כוללת את הנתונים הבאים:

איתור סיכונים והתקנת אמצעי כיבוי אש

  1. איתור סיכונים והתקנת אמצעי כיבוי אש: פעולה זו כוללת בדיקה מקיפה של המבנה והפעילויות המתקיימות בו ואיתור מקורות פוטנציאליים להתפרצות שריפה, כולל חומרים דליקים, מערכות חשמל, מכשירים ואזורים בהם עלול להצטבר חום בסיכון גבוה. כל אחד מהסיכונים נרשם במפורש בתוכנית האש.
  1. התקנת אמצעי כיבוי: התקנת מערכות אינטגרליות של גילוי עשן שיכולות להתריע על התפתחות שריפה בזמן אמת. מערכות אלו כוללות גלאים, מצלמות תרמיות וחיישנים שמותקנים בנקודות אסטרטגיות בעסק. בנוסף, מותקנים מטפים ומערכות כיבוי אוטומטיות, כמו מערכות ספרינקלרים, ועוד.
  1. תחזוקה ובדיקות: חשוב לבצע בדיקות תקופתיות ותחזוקה של כל המערכות והאמצעים המותקנים כדי להבטיח שהם פעילים ומוכנים לשימוש בכל עת. כולל בדיקות פונקציונליות של מערכות הגילוי והכיבוי והחלפת חלקים שבלו. לפי דרישות תחזוקה לכל מערכת ברמה חצי שנתית, שנתית וכו. לפי התקנים הנדרשים בחוק.

 

נתיבי גישה ובריחה

סימון דרכי גישה ברורות ובטוחות לרכבי כיבוי והצלה, ותכנון מסלולי בריחה נגישים ומסומנים היטב לשימוש העובדים והלקוחות.

הדרכות ותרגולים

בניית מערך הדרכות קבועות לעובדים בנושאי פעולה במקרה של שריפה ותרגולים של תרחישי חירום לווידוא שכולם מכירים את נתיבי המילוט, ושימוש באמצעי כיבוי מיידים.

שילוט והכוונה

התקנת שילוט ברור במבנה להכוונת הצוות והציבור למסלולי הבריחה ולאמצעי הכיבוי וההצלה הזמינים בעת חירום.

 

מתעניינים בתוכניות אש מקצועיות לעסקים? “נועה כיבוי ורישוי” לשירותכם

עם ניסיון רב בתחום וצוות מומחים מיומן, אנו מציעים לכם את כל הכלים והידע הנדרשים להכנת תוכנית אש אופטימלית ומותאמת אישית לצרכים הייחודיים של העסק שלכם. מהזיהוי סיכונים ועד להתקנת מערכות גילוי וכיבוי אש מתקדמות, אנו דואגים לכל הפרטים כדי להבטיח שעסקכם יהיה מוגן בצורה הטובה ביותר. אנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך, מהתכנון הראשוני ועד לאישור הסופי של רשויות הכיבוי וההצלה, כולל ביצוע ביקורות תקופתיות ותחזוקה שוטפת של המערכות.

צרו קשר עוד היום ודאגו לבטיחות העסק וכל מי שנמצא בו.

פירוט סיווג פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים

לנוחותכם, קישור להורדת מסמך pdf עם פירוט מלא פורסם באתר משרד הפנים רישוי עסקים, במסמך תקבלו מידע על חלוקה למסלולים: תצהיר, היתר מזורז א’, היתר מזורז ב’. וטבלת פריטי רישוי למסלולי רישוי מקוצרים.

במסמך תמצאו את כל הקישורים הרלוונטיים, שיעזרו לכם להתקדם עם הוצאת רישיון עסק. השאירו פרטים בטופס ונשמח לעזור לכם עם ליווי בכל שלבי התהליך עד לקבלת הרישיון וטיפול במסמכי דרישות מביקורת שנתית של הרשויות השונות.

יצירת קשר

השאירו פרטים ואת נושא הפניה ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם

Open chat
1
עזרה מישהו?
נועה כיבוי ורישוי
היי
אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן